فعالین اقتصادی استان جزو شایسته ترین های این حوزه در کشور/ تفسیر قوانین دو پهلو به نفع مردم؛ راهبرد مدیران در مواجهه با درخواست های مردم باشد / تحقق رشد اقتصادی ۸.۳ درصدی با افزایش سطح اختیارات استان

استاندار یزد با بیان اینکه تولیدکنندگان، صنعتگران و فعالین اقتصادی  استان به لحاظ سطح علمی، تجاری و فنی از شایسته ترین اصحاب این حوزه در سطح ملی هستند گفت: استفاده از نظرات و پیشنهادات آن ها در برنامه ریزی ها نقش مهمی و تاثیرگذار دارد لذا اصحاب این عرصه باید خود را برای نقش آفرینی ملی و حتی بین المللی در افق جدیدی که تعریف خواهد شد، آماده کنند.

به گزارش اداره کل روابط عمومی استانداری یزد، دکتر مهران فاطمی در دیدار با فعالین اقتصادی استان که به میزبانی کارخانجات شهید قندی برگزار شد، با اشاره به نامگذاری سال 1400 به عنوان «تولید؛ پشتیبانی‌ها و مانع زدایی‌ها» گفت: سرفصل عملیاتی استان در راستای تحقق این شعار، حمایت و پشتیبانی از تولیدکنندگان، صنعتگران و اصحاب سرمایه و گره گشایی از مسائل و مشکلات موجود در این مسیر و در نتیجه تسهیل در پیشبرد اهداف و برنامه های استان است.
وی به مشکلات مطرح شده در این دیدار اشاره و تصریح کرد: بخشی از مشکلات این حوزه خاص هر صنعت بوده و به مسائل درونی و مدیریتی آن بر می گردد که انتظار است این مشکلات درونی با تکیه بر عنصر خلاقیت و نوآوری جوانان و تجربیات پیشکسوتان مرتفع شود.
استاندار یزد بخشی از مشکلات مطروحه را درون استانی و مرتبط با مجموعه مدیریتی استان با ارکان متناظر با آن دانست و اظهارداشت: در این زمینه اصحاب این عرصه موارد درون استانی را جمع بندی، ارزیابی و به صورت مکتوب ارائه دهند تا مسائل و چالش های درون استانی با هماهنگی مدیران حل و فصل شود.
دکتر فاطمی با بیان اینکه بخش سوم مسائل و مشکلات این بخش کشوری و بعضا نتیجه تصویب برخی تبصره ها، قوانین و بندها  بدون لحاظ تاثیرات آن در مناطق و استان های مختلف کشور است، خاطرشنان کرد: یکی از رویکردهای استان تفسیر قوانین دو پهلو به نفع مردم، صنعتگران، معدن کاران و کارآفرینان است و این اصل به عنوان مبنای ارزیابی مدیران قرار میگرد.
وی با بیان اینکه نباید به عنوان چهارمین استان صنعتی کشور بودن بسنده کرده بلکه باید در تراز این جایگاه و استان در برنامه ریزی های ملی مشارکت کرد، اظهارداشت: ماهیت جلسات انجمن مدیران، اتاق بازرگانی و خانه صمت استان باید از حالت فعلی خارج شده و برای انجام کارهای عملیاتی و جدی از مسئولان کشوری برای حضور در این جلسات دعوت شود.
استاندار یزد ادامه داد: سفر وزرا و معاونین آن ها نباید به افتتاح طرح ها و پروژه ها پیوند بخورد بلکه ما می توانیم با انجام کارهای کارشناسانه و تهیه محتوای دقیق از وضعیت موجود در این حوزه از آن ها دعوت کنیم تا به استان سفر کرده و در قالب جلسه ای مسائل و مشکلات موجود در استان را با آن ها در میان بگذاریم  تا موارد و ملاحظات لازم را در سیاست گذاری ها و برنامه ریزی ها اعمال نمایند.
وی با بیان اینکه باید با یک نگاه ملی و بین المللی و برای نقش آفرینی در این سطوح در حوزه اقتصاد ورود پیدا کنیم، بیان کرد: در حال تهیه نامه ای از انتظارات و پیشنهادات این حوزه و ارائه آن موارد در هیئت دولت هستم دارم و در این جلسه خواستار افزایش سطح اختیارات استان در جهت تحقق رشد اقتصادی 8.3 در نظر گرفته شده برای استان هستیم.
دکتر فاطمی خاطرنشان کرد: صنعتگران، معدنکاران و دیگر فعالین اقتصادی استان به لحاظ سطح علمی، تجاری و فنی از شایسته ترین اصحاب این حوزه در سطح ملی هستند و استفاده از نظرات و پیشنهادات آن ها در برنامه ریزی ها نقش مهمی و تاثیرگذار دارد لذا اصحاب این عرصه باید خود را برای نقش آفرینی ملی و حتی بین المللی در افق جدیدی که تعریف خواهد شد، آماده کنند.
استاندار یزد در ادامه بر نگاه آسیب شناسانه ی فارغ از نگاه سیاسی به حوزه اقتصاد و ساختار اقتصادی شکل گرفته در استان جهت اصلاح انحرافات موجود و تداوم اقدامات و فعالیت های خوب و به دنبال آن ریل گذاری های جدید بر پایه نگاه جدید و رویکردهای مبتنی بر دانش و تجربیات فعالین این عرصه تاکید کرد.

مطالب مرتبط

هیچ نتیجه‌ای یافت نشد.
افزودن نظرات