معاون سياسي و امنيتي استاندار يزد:

به گزارش اداره كل روابط عمومي استانداري يزد، "غلامحسين دشتي" روز چهارشنبه در نشست خبري با اصحاب رسانه كه با موضوع گزارش اقدامات كميسيون مبارزه با قاچاق كالا وارز استان برگزار شد، حماسه سياسي 24 خرداد را خواست همه دلسوزان اسلام دانست و از همه دست اندركاران و اصحاب رسانه قدرداني كرد.
وي همچنين ياد و خاطره شهيدان حادثه هفتم تير، شهيد محراب حضرت آيت الله صدوقي(رض) و امام جمعه فقيد يزد را گرامي داشت.
معاون استاندار با بيان اينكه اين نشست به مناسبت ايام سالروز صدور فرمان رهبر معظم انقلاب(مد ظله العالي) مبني بر تشكيل ستاد مبارزه با قاچاق كالا و ارز برگزار شده است، به تشريح فعاليت هاي كميسيون استاني اين ستاد پرداخت.
وي با اشاره به اينكه نابودي توليد ملي، ايجاد فضاي امنيتي در كشور و توسعه دلالي از جمله مضرات قاچاق كالا  است، خاطر نشان كرد: حركت به سمت اقتصاد سالم مستلزم مبارزه با قاچاق كالا و ارز در كشور مي باشد.
وي ادامه داد: كالاي قاچاق به كالايي گفته مي شود كه بصورت غير قانوني وارد يا صارد شود و خارج از شبكه رسمي توزيع، به دست مصرف كننده برسد.
تشريح دلايل و زمينه هاي قاچاق كالا بخش ديگر سخنان معاون سياسي استاندار در اين نشست بود.
وي گفت: عدم اطلاع مردم از كيفيت پايين كالاهاي قاچاق، بالا بودن قيمت كالاها غير قاچاق و حمايت هاي دولت از برخي كالاها از دلايل توسعه قاچاق است.
دشتي تلاش رسانه ها را در اطلاع رساني مضرات كالاهاي قاچاق و فرهنگ سازي اقتصاد مبتني بر ظرفيت هاي ملي خواستار شد.
اين مقام مسئول نقش مهم و تاثير گذار ناجا، اداره اطلاعات، سپاه پاسداران و تعزيرات حكومتي
را در مبارزه با قاچاق كالا وارز در استان يادآور شد و از خدمات آنها قدرداني كرد.
مدير كل امنيتي و انتظامي استانداري نيز در اين جلسه گزارشي از اقدامات صورت گرفته در اين حوزه ارائه كرد.
"سيد علي محمد حسيني" گفت: هر پديده اي كه براي نظام و مردم اثرات منفي داشته باشد مبارزه با آن ضرورت پيدا مي كند و قاچاق كالا نيز از جمله اين موارد است.
دبيركميسيون مبارزه با قاچاق كالا و ارز در استان ضمن اعلام ليست كالاهايي كه بيشترين ميزان قاچاق را دارند، افزود: در حوزه مبارزه با قاچاق فرآورده هاي نفتي لازم است تا دستگاه هاي نظارتي در اين بخش دقت بيشتري داشته باشند.
وي همچنين از اراده كميسيون قاچاق كالا وارز استان براي منطقي كردن سهميه هاي سوخت و كاهش سهميه هاي اضافي كه بستر قاچاق فرآورده هاي نفتي را فراهم مي كند،خبر داد.
همكاري كميسيون با مجامع امور صنفي در سال گذشته، ادامه همكاري ها در سال جاري و گسترش كارگاه هاي آموزشي نيز از ديگر مواردي بود كه حسيني به آن اشاره كرد.
اين مقام مسئول اظهار داشت: در سال گذشته، 439 پرونده قاچاق در گمرگ تشكيل شد كه در مقايسه با سال1390،  34 درصد كاهش داشته است.
وي ادامه داد: پوشاك، لوازم خودرو، پارچه، موتور، كفش، لوازم آرايشي و بهداشتي،سوخت، برنج و تجهيزات ماهواره به ترتيب بيشترين ميزان قاچاق را در استان داشته است.
حسيني همچنين ميزان كشفيات دخانيات را در سال90 ، 4 ميليون و 921 هزار و 713 نخ سيگار اعلام كرد كه اين مقدار در سال 91 به 1ميليون و 459 هزار و 629 نخ رسيده است و اين بيانگر كاهش قابل توجه قاچاق كالاي دخاني در استان مي باشد.
مديركل امنيتي و انتظامي استانداري در پايان با بيان اينكه در سال 91 در مجموع 507 مورد پرونده منتج به صدور حكم قضايي شده است، گفت: اطلاع رساني به مردم توسط رسانه ها تاثيرات مهمي در روند مبارزه با قاچاق كالا وارز در استان خوهد داشت.
مشاور استاندار و مديركل روابط عمومي استانداري نيز در اين نشست ضمن تبريك پيشاپيش ماه مبارك رمضان، ياد و خاطره شهيد آيت الله صدوقي (رض) و امام جمعه فقيد يزد و همچنين ياد شهيدان پاكنژاد را گرامي داشت.
"سيد عبدالمجيد قائم محمدي" با يادآوري خلق حماسه سياسي 24 خرداد توسط ملت ايران، به نقش ارزنده رسانه ها در شكل گيري اين حماسه بزرگ اشاره كرد و افزود: مزد تلاش رسانه ها حضور حماسي مردم در انتخابات بود.
وي اعلام كرد: تاكنون 83 نشست مطبوعاتي توسط روابط عمومي استانداري با حضور مديران و اصحاب رسانه استان برنامه ريزي و اجرا شده است.

قائم محمدي همچنين اظهار داشت: در آينده نزديك از فعاليت هاي انتخاباتي رسانه ها، تجليل خواهد شد.