سفير اندونزي در ديدار با استاندار يزد:

به گزارش روابط عمومي استانداري يزد، "محمد رضا فلاح زاده" در ديدار با سفير كشور اندونزي در ايران با اشاره به اشتراكات بين  دو ملت ايران و اندونزي، گسترش روابط تجاري و گردشگردي فيمابين را خواستار شد.
وي در ادامه به تشريح ظرفيت هاي استان يزد در حوزه هاي مختلف علمي، تجاري، صنعتي و... پرداخت و تصريح كرد: استان صنعتي يزد با تكيه بر دانش و پژوهش در حوزه هاي توليد، اقدامات مفيد و موثري را در سطح كشور به سرانجام رسانده كه نمونه بارز آن توليد حدود 45 درصد از كاشي و سراميك كشور در اين استان است.
استاندار يزد در ادامه از آمادگي 100 درصدي استان به منظور برقراري ارتباط گردشگري و تجاري با كشور اندونزي خبر داد و خاطرنشان ساخت: استان يزد براي ميزباني از تورهاي تجاري و اقتصادي كشور اندونزي آمادگي كامل دارد.
وي افزود: در استان يزد بيش از 300 نوع كالا توليد مي شود كه توجه به اين امر ظرفيت خوبي براي افزايش صادرات كشور و استان را به وجود آورده است.
سفير كشور اندونزي در ايران نيز در اين ديدار از سفر به استان يزد و آشنايي با توانايي يزدي ها در حوزه هاي مختلف ابراز خرسندي كرد و گفت: استان يزد در صنايع زير ساخت بسيار قوي بوده و اندونزي نيازمند اين توانايي است.
" ديان ويرن جوريت" با اشاره به مبادلات بازرگاني كشور اندونزي و ايران در سال هاي گذشته ،اظهار داشت: ميزان مبادلات بين دو كشور بسيار كمتر از ظرفيت هاي موجود بوده و اين موضوع به هيچ وجه مورد رضايت دو كشور نخواهد بود.
وي در ادامه حذف واسطه هاي تجاري بين دوكشور را خواستار شد و تصريح كرد: با توجه به تبادل مستقيم كالا بين دوكشور، كاهش هزينه ها براي دسترسي مردم به كالاهاي مصرفي چشم گير خواهد بود.
سفير كشور اندونزي در ايران، ارتقاي روابط تجاري و گردشگري بين كشور هاي ايران و اندونزي را هدف سفرخود به استان يزد عنوان كرد.