به گزارش روابط عمومي استانداري يزد، روز پنجشنبه پيام رهبر معظم انقلاب(مد ظله العالي) توسط حجت الاسلام و المسلمين محمدي گلپايگاني قرائت شد.
 حضرت آيت الله العظمي خامنه اي (مد ظله العالي) در اين پيام با اشاره به ضرورت بررسي شاكله فكري مرحوم سيد محمدكاظم طباطبايي يزدي، بر شناساندن و معرفي جهات مختلف شخصيتي ايشان به افكار عمومي تاكيد كردند.
مقام معظم رهبري(مد ظله العالي) با اشاره به جامعيت شخصيت آيت‌الله سيد محمد كاظم طباطبايي يزدي، شخصيت اين فقيه بزرگ را از سه جنبه"علمي"،"معنوي" و" آمادگي براي جهاد" برجسته و ممتاز خواندند و افزودند: لازم است تحقيق در مباني فقهي سيّد كاظم طباطبايي تعميق يابد.
آيت‌الله "جوادي آملي" نيز در اين همايش مرحوم صاحب عروه را سلطان فقه دانست و گفت: حوزه‌هاي علميه بدهكار اين مرجع بزرگوار هستند.
وي با بيان اين كه مرحوم سيد يزدي لياقت و شايستگي وارث انبياي الهي بودن را يافته بود، اظهار داشت: پيامبران، مبشر و منذر بودند و مراجع هم همين ويژگي را دارا هستند.
وي خاطرنشان كرد: مرحوم آيت‌الله سيد محمد كاظم طباطبايي يزدي فقيهي تك بعدي نبود و همه جوانب را در نظر داشت.
آيت الله جوادي آملي با بيان اين كه مرحوم صاحب عروه داراي روش فقهي خاصي بود، گفت: قلمي كه عروه را به رشته تحرير درآورده، كاملا مرزبندي شده و روشن است .
وي بر لزوم تلاش حوزه‌هاي علميه براي پاسخگويي به نياز‌هاي روز جامعه تاكيد كرد و گفت: امروز بر ما واجب است، مراكزي داشته باشيم كه مجموعه نيازهاي فقهي نظام اسلامي را برآورده سازد.
رئيس جامعه مدرسين حوزه علميه قم نيز با اشاره به ابعاد عرفاني شخصيت مرحوم صاحب عروه، گفت: عنوان عارف آشنا به مباحث فلسفي زيبنده اين فقيه بزرگوار است.
 آيت الله "يزدي" بر ضرورت پرداختن فقها و حوزه‌هاي علميه به مسائل مورد ابتلاي جامعه و نظام اسلامي تاكيد و تصريح كرد: بسياري از فروعاتي كه در عروه الوثقي مورد بررسي قرار گرفته است اين ويژگي را دارند.
وي نظر مرحوم صاحب عروه در خصوص ولايت فقيه را مورد توجه قرار داد و افزود: مطالعه مباحث مربوط به قضا نشان دهنده نظر صاحب عروه در اين خصوص است؛ اين فقيه بزرگ بسياري از مسائل را مربوط به قضاوت علما مي‌داند و ولايت مطلقه را كه براي پيامبر(ص) و ائمه(ع) ثابت بوده است در دوران غيبت در اختيار فقها مي‌دانست.
رئيس جامعه مدرسين حوزه افزود: آخوند خراساني گمان مي‌كرد مي‌توان به وسيله مشروطه به اصلاح امور در ايران پرداخت، اما بعدها و پس از اعدام شيخ فضل‌الله نوري متوجه نقشه بيگانگان شد، ولي مرحوم سيد از ابتداي امر توطئه‌هاي دشمنان را دريافته بود و گذر تاريخ حقانيت ايشان را اثبات كرد.