استاندار یزد در ستاد استانی پیشگیری و مقابله با کرونا:

مبارزه با کرونا؛ اولویت یک استان/ استقبال از واکسیناسیون در افراد زیر 60 سال قابل قبول نیست/ مسئله کرونا باید در راس فهرست مسائل، وظایف و اقدامات ادارات و فرمانداری قرار گیرد/ از مردم خواهش میکنم در امر واکسیناسیون و رعایت پروتکل های بهداشتی اهتمام داشته باشند

ستاد استانی پیشگیری و مقابله با کرونا به ریاست استاندار و به منظور بررسی مسائلی همچون واکسیناسیون دانش آموزان، هماهنگی با ادارات و فرمانداری ها برای اجرا و نظارت بیشتر بر پروتکل ها، گسترش واکسیناسیون عمومی، بررسی چگونگی اجرای طرح حاج قاسم سلیمانی و دیگر موارد این حوزه به ریاست استاندار یزد برگزار شد.

به گزارش اداره کل روابط عمومی استانداری یزد، دکتر مهران فاطمی در نشست استانی ستاد پیشگیری و مقابله با کرونا استان یزد که با حضور ویدئو کنفرانسی فرمانداران برگزار شد، راه عدم ورود استان به موج ششم کرونا را تکمیل پوشش واکسیناسیون دانست و گفت: براساس آمار، پوشش واکسیناسیون گروه های سنی بالای 60 سال استان بالای 80 درصد بوده اما با کاهش گروه های سنی، درصد این پوشش کاهش می یابد.

استاندار یزد با بیان اینکه مسئله فوری و اولویت یک کشور، مسئله سلامت و کرونا است، خاطرنشان کرد: مسئله کرونا باید در راس فهرست بلند مسائل، وظایف و کارهای هر اداره، مجموعه و فرمانداری قرار بگیرد.

وی با تاکید بر اینکه مسئله جان مردم مسئله ساده ای نیست، بیان کرد: در این راستا با هر دستگاهی که نسبت به مسئله کرونا و الزامات آن کوتاهی کند برخورد خواهد شد.

دکتر فاطمی با بیان اینکه تزریق واکسن به تنهایی در برابر کرونا مصونیت ایجاد نمی کند، اظهارداشت: با تحلیل آمار کرونای شهرستان های استان مشاهده می شود فصل مشترک اوج گیری آمار کرونا همه شهرستان ها، کاهش سطح رعایت دستورالعمل های بهداشتی به زیر 50 درصد است که این مهم ضرورت رعایت دستورالعمل ها در کنار واکسیناسیون را یاد آور می شود.

وی عادی انگاری را آسیب و معضل جدی در بحث کرونا و زمینه ساز وقوع موج ششم کرونا دانست و عنوان کرد: در فرصت طلایی محدود موجود، باید تمام تلاش خود را در جهت عدم ورود به موج جدید کرونا یا در صورت ورود به موج؛ پایین بودن ارتفاع پیک آن انجام دهیم.

 استاندار یزد با اشاره به تعریف موارد شبه الزام توسط شورای تامین استان، اظهارداشت: از جمله این موارد می توان خدمت رسانی دستگاه های خدمت رسان به شرط ارائه کارت واکسن یا آزمایش PCR توسط مردم اشاره کرد.

وی در بخش دیگری از سخنانش به موضوع واکسیناسیون دانش آموزان و بازگشایی مدارس اشاره و تصریح کرد: مقرر شد تا نیمه آبان ماه مدارس به عنوان مرکز اجرای واکسیناسیون برای دانش آموزان تبدیل شوند تا به پوشش مناسبی در این بخش برسیم.

استاندار یزد در ادامه بر پیگیری جدی تر اجرای طرح شهید سلیمانی، استفاده بیشتر از فضای اطلاع رسانی حقیقی و مجازی در جهت رفع عادی انگاری های صورت گرفته نسبت به کرونا و آسیب شناسی تاثیر کرونا بر ابعاد آموزشی و تربیتی دانش آموزان و برنامه ریزی جهت جبران بخشی از عقب ماندگی های این حوزه تاکید کرد.

دکتر فاطمی در پایان گفت: از مردم استان خواهش میکنم تا در امر واکسیناسیون کرونا و رعایت دستور العمل های بهداشتی بیش از پیش همکاری کنند.

مطالب مرتبط

هیچ نتیجه‌ای یافت نشد.
افزودن نظرات