عبدالرسول دوران معاون سياسي امنيتي استانداري يزد در اين مراسم به نظارت شوراهاي استان و شهرستان به شوراهاي شهر ، بخش و روستا اشاره كرد و گفت: تجاربي كسب شده در اين زمينه باعث رفع مشكلات احتمالي مي‌گردد. وي به روند پيگيري مصوبات دولت در استان يزد اشاره نمود وگفت: با پيگيري هاي استاندار و همكاري مسئولين ادارات مربوطه تا به حال بيش از 67 درصد از مصوبات دولت در يزد تحقق يافته است.
محمد فقيه رئيس شوراي اسلامي استان يزد در اين مراسم با قدر‌داني از خدمات نمايندگان مردم در شوراهاي اسلامي شهر و روستا خواستار حمايت همه جانبه نمايندگان مردم در تحقق اختيارات شوراها در مجلس شد. وي با اشاره به كمبود بودجه لازم در شوراها از نمايندگان مجلس خواست تا مساعدت لازم را در اين زمينه انجام دهند.
يحيي زاده نماينده مردم ميبد و تفت در مجلس شواري اسلامي در اين جلسه گفت: يكي از مهمترين خدمات و نعمات جمهوري اسلامي ايران ؛مردم سالاري ديني بود كه از طريق انتخابات برقرار شده است.
وي بر قانون‌مداري و احترام به آراي مردم تأكيد كرد و با اشاره به خشكسالي در سال جاري از اختصاص بيش از 2 هزار ميليارد تومان در كشور به منظور جبران هزينه هاي ناشي از اين بحران خبرداد. علي اكبر اولياء نماينده مردم يزد و صدوق در مجلس شوراي اسلامي نيز در اين مراسم بر اهميت اشراف نمايندگان مجلس به مشكلات و انتظارات مردم تأكيدكرد و گفت: بايد سيستمي تعريف شود تا راهكارها و پيشنهادات مردم و مسئولين به نمايندگان مجلس انتقال داده شود.
 گفتني است بيش از 480 شوراي روستايي، 19 شوراي بخش، 23 شوراي شهر و 10 شوراي شهرستان در يزد در حال فعاليت هستند كه شوراي اسلامي استان وظيفه نظارت برعملكرد اين شوراها را به عهده دارد.