استاندار یزد در نشست مشترک با جمعی از محیط بانان استان عنوان کرد:

محیط بانان مدافعان عرصه طبیعی هستند

استاندار یزد محیط بانان را مدافعان عرصه های طبیعی استان دانست و تصریح کرد: خوشبختانه به مدد همراهی و همکاری این افراد توانسته ایم در جهت توسعه حفاظت محیط زیست و ارتقاء این عرصه ها در استان قدم های خوب و جدی را برداریم.

به گزارش اداره کل روابط عمومی استانداری یزد، دکتر طالبی در نشست مشترک با مدیر کل حفاظت محیط زیست و جمعی از محیط بانان استان که به مناسبت روز محیط بان در  استانداری برگزار شد، گزارشات ارائه شده در نشست را نشان دهنده توجه بیش از پیش به مسائل محیط زیست در سال های اخیر و حجم بالای کار و مسئولیت محیط بانان استان و کشور دانست و گفت: تنوع زیستی موجود در استان ؛ حجم کار و نوع مسئولیت را  در چارچوب وظایف و مسئولیت های سازمان حفاظت محیط زیست زیاد و حساس کرده، با این حال محیط بانان استان با انگیزه و از خود گذشتگی در جای جای استان فعالیت ها و اقدامات خوبی را انجام می دهند.
وی به کمبود تعداد محیط بان در استان یزد اشاره کرد و اظهارداشت: در شرایطی که براساس استانداردهای بین المللی به ازای هر هزار هکتار و براساس استاندارد ملی به ازای هر ۱۰ هزار هکتار باید یک محیط بان فعالیت کند، در استان یزد به ازای هر ۱۹ هزار هکتار یک محیط بان مشغول فعالیت است؛ که این موضوع نشان دهنده سنگینی کار محیط بانان استان یزد است.
استاندار یزد با بیان اینکه محیط بانی شغل نیست، بلکه عشق، علاقه و انگیزه برای حفاظت از عرصه های طبیعی و جانوری است، خاطرنشان کرد: وجود چنین ویژگی هایی در محیط بانان، این کار و مسئولیت را از بسیاری از مشاغل دیگر متمایز می کند و باعث می شود بعضی مشکلات و مسائل پیش روی آن ها، آسان شده و با همان انگیزه و علاقه، مسئولیت خود را به نحو احسن انجام دهند‌.
دکتر طالبی محیط بانان را مدافعان عرصه های طبیعی استان دانست و تصریح کرد: خوشبختانه به مدد همراهی و همکاری این افراد توانسته ایم در جهت توسعه حفاظت محیط زیست و ارتقاء این عرصه ها در استان قدم های خوب و جدی را برداریم.
وی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به توجه ویژه دولت و سازمان حفاظت محیط زیست به محیط بانان در سال های اخیر، اظهارداشت: گزارش اقدامات انجام شده در این بخش، موید این است که در چند سال گذشته کارهای اساسی و اثرگذاری در این راستا صورت گرفته است.
استاندار یزد ادامه داد: خوشبختانه در سال های اخیر توجه افکار عمومی بیش از پیش به مسئولیت محیط بانان معطوف شده است و همین امر حساسیت جامعه و دایره ی همکاری مردم را نسبت به بحث محیط بانی بالا می برد و از قِبَل همین ارتباط نزدیک فکری مردم با مسئولیت محیط بانی، می توان انتظار همکاری و همراهی بیشتر جامعه نسبت به کار حساس و مسئولیت خطیر محیط بانان داشت.
دکتر طالبی افزود: امیدواریم با ایجاد زمینه های ارتباط هر چه بهتر جامعه با محیط بانان، قدم های خوب و اساسی را برای تسهیل امور محیط بانی بوجود آورده و پاسخ مناسبی را از جانب دولت و مردم برای عشق، علاقه و از خودگذشتگی که در متن و بطن کار محیط بانان وجود دارد، پیدا کنیم.
وی در پایان بر تعریف مکانیزم هایی جهت استفاده از توان بخش خصوصی استان جهت حمایت از محیط زیست و محیط بانان استان و تسری این روحیه بین اهالی صنعت و سرمایه گذاری، تاکید کرد.
شایان ذکر است در پایان نشست از محیط بانان حاضر در نشست، از سوی استاندار تجلیل به عمل آمد.

مطالب مرتبط

هیچ نتیجه‌ای یافت نشد.
افزودن نظرات