به گزارش روابط عمومي استانداري يزد، استاندار يزد در ابتداي اين نشست با اشاره به عملكرد پروازي فرودگاه هاي يزد و طبس، بر ضرورت ارتقاء تجهيزات فرودگاهي استان تاكيد كرد.
 "محمد رضا فلاح زاده" همچنين رفع كسري تجهيزات هواشناسي  و تأمين هليكوپتر امداد و نجات را براي استان يزد امري ضروري دانست .
وي گفت: مقابله با حوادث غيرمترقبه از آموزش گرفته تا ساير كارها، بحثي حساس و جدي است كه همواره بايد در دستور كار قرار گيرد.
رئيس كارگروه تخصصي حمل و نقل ،شريانهاي حياتي،بلاياي جوي و طوفان سازمان مديريت بحران كشور نيز در اين نشست با بيان اينكه در مديريت حوادث، زمان حرف اول را مي زند، بر ضرورت آمادگي براي مقابله با حوادث تأكيد كرد.
"احمد مجيدي" علل عمده سوانح هوائي را خطاي انساني،نقص فني هواپيما، نقص دستگاه هاي ناوبري و حوادث قهري عنوان كرد  و اظهار داشت: بالغ بر 50 درصد از سوانح هوايي دنيا در هنگام نشستن هواپيما رخ مي دهد.
معاون وزير راه و شهرسازي در بخش ديگري از سخنان خود، به بيان اهداف مراقبت پرواز و تشريح سيستمهاي ناوبري پرداخت.
نحوه شناسايي قربانيان سوانح هوائي، اطلاع رساني و امداد رساني در مواقع بروز سانحه از ديگر نكات مورد اشاره اين مقام مسئول بود.
مجيدي همچنين كارگروه تجسس، بهداشت و درمان ،حمل و نقل و شريانهاي حياتي، ارتباطات و فناوري، آموزش و اطلاع رساني و بيمه؛بازسازي،آواربرداري و آتش نشاني را از كارگروه هاي ثابت در هنگام بروز سوانح هوايي برشمرد.
 معاون وزير راه و شهرسازي ضمن تاكيد بر آمادگي دائم براي مديريت بحران سوانح هوايي، اظهار داشت: بر اساس قانون، همه ارگانها و سازمانها موظفند در هنگام بروز وضعيت اضطراري، در حد توان همكاري و هماهنگي لازم با ستاد مديريت بحران را داشته باشند.