به گزارش روابط عمومی استانداری یزد مهندس هراتی نیک معاون وزیر صنایع و معادن کشور در این مراسم با اشاره به ظرفیت تولید فولاد کشور گفت: در سال 1384 ظرفیت تولید فولاد کشور بیش از 10 میلیون تن بود که این امر تا پایان امسال به بیش از 15 میلیون و 800 هزار تن خواهد رسید .
وی به در دست اجرا بودن احداث  و توسعه کارخانه هایی با ظرفیت 12 میلیون تن فولاد اشاره کرد و گفت: امیدواریم با اجرای این طرح ها تا پایان سال 1390 ظرفیت تولید فولاد ایران در بخش دولتی به سقف 28 میلیون تن برسد.
استاندار یزد نیز در این مراسم با اشاره به هفته کارگر گفت: کارگران با شرکت در تظاهرات در پیروزی انقلاب نقش مهمی داشتند و هم پس از پیروزی انقلاب در صحنه های دفاع مقدس و در حال حاضر در عرصه تولید و سازندگی نقش ارزنده ای ایفا کرده و می کنند.
وی بر به کار گیری کارگران پرتلاش با استفاده از مدیریت صحیح و اسلامی تاکید کرد و آن را عامل موفقیت در عرصه های مختلف سازندگی کشور دانست.
استاندار یزد با گرامیداشت یا و خاطره12 اردیبهشت ماه به عنوان سالروز شهادت استاد شهید آیت ا... علامه مطهری ، هفته معلم رزا به همه معلمین میهن اسلامی تبریک گفت و از تلاشهای انان قدردانی کرد.
وی همچنین با اشاره به سال اصلاح الگوی مصرف اشاره کرد و گفت: سرانه مصرف سوخت در ایران 10 برابر اروپا و 17 برابر کشور ژاپن است که باید در این رابطه برنامه ریزی لازم صورت گیرد. 
استاندار یزد به رکود سرمایه گذاری و مشکلات اقتصادی جهان اشاره کرد و گفت: با توجه به نزول سرمایه گذاری در جهان ، سرمایه گذاری در ایران در سال 84 به 12 درصد ، در سال 85 به 40 درصد ، درسال 86 به 68 درصد و در سال 87 به 89 درصد رسیده است.
وی به تولید فولاد جهان اشاره کرد و گفت: دنیا در تولید فولاد 28 درصد رکود داشته و فقط دو کشور ایران با 20 درصد و چین با 5/2 درصد رشد تولید داشته اند.