به گزارش روابط عمومي استانداري يزد،معاون توسعه مديريت و منابع انساني استاندار  روز شنبه در اين مراسم كه در دبيرستان دخترانه شهيد حيدري(شاهد) برگزار شد، اهميت پژوهش در توسعه همه جانبه و پيشرفت هر جامعه و كشوري  را ياد آور شد.
"عباسعلي رضايي"  هفته پژوهش را گرامي داشت و گفت: وزارت آموزش و پرورش يكي از موثرترين وزارتخانه ها و مراكز در پيشرفت كشورمان  محسوب مي شود.
وي افزود: مديركل آموزش و پرورش علاوه بر شوراي آموزش و پرورش و شوراي برنامه ريزي و توسعه استان،  در اكثر كارگروه هاي تخصصي نيز عضويت دارد كه اين مسأله از جايگاه  آموزش و پرورش در پيشرفت كشور حكايت مي كند.
معاون استاندار در بخش ديگري از سخنان خود، برنامه هاي آموزش و پرورش استان  به مناسبت هفته پژوهش را مناسب دانست و اقدامات صورت گرفته در راستاي بستر سازي براي گسترش پژوهش در مدارس را مطلوب ارزيابي كرد.
رضايي  همچنين خواستار بهره گيري دانش آموزان از فرصتهاي فراهم شده در راستاي تحقيق و پژوهش شد.
وي با اشاره به بيانات رهبر معظم انقلاب اسلامي(مدظله العالي) پيشرفت كشور را در گرو تحقيق و پژوهش دانست.
معاون توسعه مديريت و منابع انساني استاندار تصريح كرد: اگر دشمنان، عده اي از دانشمندان كشورمان را به شهادت رسانده اند ، همه ناشي از پيشرفتهايي است  كه در عرصه علم و خودكفايي  نصيب كشورمان شده و آنان از اين پيشرفتها هراس دارند.
وي از برگزار كنندگان اين مراسم تشكر و قدرداني كرد.
در ادامه اين مراسم از دانش آموزان پژوهشگر با اعطاء لوح سپاس و هدايايي تجليل شد.اجراي سرود توسط دانش آموزان، افتتاح نمايشگاه پژوهش  و بازديد از غرفه شهدا از ديگر برنامه هاي جنبي مراسم  صبحگاه پژوهش بود.
25 لغايت 30 آذرماه به عنوان هفته پژوهش نامگذاري شده است.