به گزارش اداره كل روابط عمومي استانداري يزد، يكي از روحانيون يزدي در اين مراسم ضمن تسليت اين حادثه دلخراش براي درگذشتگان غفران الهي و براي مجروحان شفاي عاجل از خداوند متعال مسألت نمود.
حجت الاسلام والمسلمين "مير رحيمي" ضمن اشاره به دهه كرامت و سالروز ولادت حضرت امام رضا(ع) با بيان آياتي از قرآن كريم و رواياتي از اهل بيت(ع) جايگاه مرگ در اسلام را تشريح كرد.
وي گفت: با توجه به فرمايشات ائمه اطهار(ع) مرگ پايان زندگي دنيوي است كه اگر انسان فقط دنياي خود را آباد كرده باشد مرگ سخت و اگر به دستورات الهي توجه كرده باشد مرگ برايش آسان خواهد بود.
ميررحيمي افزود: دليل اينكه مي بينيم برخي در گوشه و كنار جهان از قانون جنگل تبعيت مي كنند و پول هاي زيادي را براي نابودي انسان هاي مظلوم خرج مي كنند، غفلت از خداوند و ياد مرگ است.
وي در ادامه با اشاره به فرا رسيدن هفته دفاع مقدس به رشادت هاي رزمندگان در مقابل دشمنان تا دندان مسلح اشاره كرد و اظهار داشت: توجه به خداوند و عمل به دستورات الهي سبب مقاومت در برابر آن شرايط بسيار سخت بود كه در نهايت منجر به پيروزي شد.
ميررحيمي همچنين بر ترويج فرهنگ ايثار و شهادت تاكيد كرد و خاطر نشان ساخت: همه ما موظفيم فرهنگ دفاع مقدس را به نسل هاي بعدي منتقل كنيم.
سخنران اين مراسم در ادامه گفت: اگر مي خواهيم يك حكومت ديني و زندگي الهي داشته باشيم راه را اهل بيت عصمت و طهارت براي ما مشخص كرده اند و ما بايد از آنان تبعيت كنيم.
وي همچنين عامل افسردگي ها و اختلافات كنوني جوامع را غفلت از خداوند دانست و با بيان اينكه نظام جمهوري اسلامي پيشرفت هاي بسيار خوبي را در حوزه هاي مختلف داشته است اظهار داشت: براي جامعه ديني زشتي هاي كوچك نيز زياد است.
مير رحيمي با بيان اينكه اين حادثه دلراش درسي براي بيدار شدن همگان بود از برگزار كنندگان اين مراسم قدرداني كرد.
در اين مراسم نماينده ولي فقيه در استان، استاندار، نماينده مجلس خبرگان رهبري، نماينده مردم يزد و صدوق در مجلس شوراي اسلامي و جمع كثيري از مردم استان حضور داشتند.