با حضور مردم و مسئولان برگزار شد؛

به گزارش روابط عمومي استانداري يزد،حجت الاسلام والمسلمین "راشد یزدی " در اين مراسم با اشاره به خدمات و دوران مبارزات شهيد محراب افزود: آیت الله شهید صدوقی (ره) از مبارزان قدیمی و از یاران همیشگی امام (ره) و انقلاب اسلامی بود .
وی اضافه كرد: این شهید بزرگوار در طول حیات پربركتش نه تنها در دارالعباده یزد كه در بسیاری از نقاط كشور به دستور امام راحل (ره) حاضر می شد و در امور مختلف فرهنگی و عمرانی فعالیت می كرد .
این استاد حوزه و دانشگاه در ادامه سخنان خود به ویژگی های شهید آیت الله صدوقی (ره) اشاره و از مهمترین آنها را ولایتمداری ، مردمداری ، سعه صدر ، خدمت خالصانه ، حضور در عرصه های مختلف مورد نیاز انقلاب و تلاش برای اجرایی شدن اهداف و آرمان های بنیانگذار جمهوری اسلامی و شهیدان ذكر كرد .
راشد یزدی با اشاره به اینكه مردان خدا همواره در بین مردم زنده و در قلوب آنها قرار دارند بر تبیین خصوصیات اخلاقی ایشان برای نسل جوان تاكید كرد.
خطیب برجسته كشوری به نقش دین ، روحانیت و آموزه های الهی در هدایت انسان ها در طول تاریخ اشاره و تاكید كرد: این دین و روحانیت شیعه است كه می تواند همچنان در هدایت و راهنمایی انسان ها در رسیدن به كمال موفق عمل كند .
راشد یزدی اظهار داشت: روحانیت همواره در همه مبارزات حق طلبانه پیشرو و پیشگام بوده و در آینده هم به همین صورت وظایف خود را انجام خواهد داد .
وی تنها راه نجات بشر در عصر كنونی را بازگشت حقیقی به دین و اتصال به اصول الهی و وحیانی دانست كه باید با حضور علمای عالم و روحانیون دین باور محقق شود .
استاد حوزه و دانشگاه هدف از انقلاب مقدس اسلامی را تحقق اهداف همه انبیاء و اولیای الهی در طول تاریخ ذكر كرد كه سرانجام آن باید ظهور حضرت مهدی موعود (عج) باشد .
راشد گفت: ملت ایران خیلی از وضع موجود و نظام مقدس جمهوری اسلامی راضی است ، ولی به هیچ وجه قانع نیست و زمانی قانع می شود كه شاهد ظهور حضرت حجت (عج) و تحقق اهداف ایشان باشد .
وی گفت: ما به حكومتی اعتقاد داریم كه در راس آن امام معصوم است و بدون شك انقلاب اسلامی ایران مقدمه آن حكومت حق و عدل است .
این استاد حوزه و دانشگاه تتها راه و مسیر واقعی بشر را همین گام نهادن در مسیر دین و در سایه ارزش های الهی و فراهم كردن زمینه برقراری حكومت حقه امام زمان (عج) دانست .
راشد یزدی همچنین به فشارهای غرب و استكبار جهانی بر علیه ایران و برنامه هسته ای كشور ما طی سال های اخیر اشاره و تصریح كرد: دنیا بخوبی می داند كه ایران و مسئولان آن به دنبال بمب هسته ای نیستند و مخالفت آنها در اصل مخالفت با دین و ارزش های الهی حاكم بر كشور ماست كه همه دنیا و ملل اسلامی را تحت تاثیر خود قرار داده است.