رئیس ستاد انتخابات استان یزد:

به گزارش كميته تبليغات و اطلاع رساني ستاد انتخابات استان یزد، "غلامحسین دشتی" روز دوشنبه در نشست هم‌اندیشی با اعضای کمیته تبلیغات و اطلاع‌رسانی ستاد و مسئولان كميته هاي شهرستاني اظهار داشت: حضور پرشکوه و دشمن‌شکن در انتخابات، هدف اصلی همه برنامه‌های ستاد انتخابات است.
 وی افزود: ستاد انتخابات لازم است این حضور پرشکوه، آگاهانه و بابصیرت که یک مانور بزرگ سیاسی و فرهنگی به شمار می‌رود را به درستی در مسیر قانون‌مداری هدایت کند.
 دشتی عنوان کرد: کانون اصلی حضور حداکثری مردم، فکر، آگاهی، اطلاع‌رسانی و تبیین این رویداد خواهد بود و رسانه‌ها نیز در این مسیر نقشی روشن و البته تعیین‌کننده و حیاتی دارند.
 وی بیان کرد: مؤلفه اصلی در نظام اسلامی ما، همین انتخابات است و وظیفه تک‌تک اعضای ستاد انتخابات است که فرهنگ انتخابات را به درستی برای مردم تبیین کنند.
 معاون سیاسی و امنیتی استاندار یزد خاطرنشان کرد: انتخابات باید از یک سو به عنوان یک وظیفه شرعی و دینی و از سوی دیگر به عنوان حقی که نظام برای مردم در نظر گرفته است، برای مردم تبیین شود.
 دشتی تاکید کرد: مردم باید آگاهانه از حقی که نظام برای آنها قائل شده است، استفاده کنند.
 وی با تاکید بر اینکه کسانی‌که در انتخابات با رأی مردم انتخاب می‌شوند نیز وظایفی بر عهده دارند و باید خود را برای خدمت به مردم آماده کنند، ادامه داد: کل فرآیند انتخابات حضور حداکثری مردم و انتخاب اصلح است.
 دشتی یادآور شد: شکل‌گیری نظام جمهوری اسلامی نیز بر پایه حضور مردم شکل گرفته و انتخابات جامع‌ترین شکل حضور و مشارکت مردم به شمار می‌رود.
 وی با بیان اینکه بزرگترین رویداد تاریخی کشور در سال جاري 12 اسفندماه رقم خواهد خورد، گفت: مسئولیت کسانی که در ستادهای انتخاباتی مشغول فعالیت هستند، بسیار سنگین و خطیر است.
 دشتی همچنین با تاکید بر اطلاع‌رسانی اخبار انتخاباتی اظهار داشت: چینش هنرمندانه رویدادها و تلاش هنرمندانه روی محتوای مطالب، شوق و انگیزه مردم برای شرکت در انتخابات را افزایش می‌دهد.
مهدی تقوایی نيز با اشاره کارگروه‌هایی که در کمیته‌های تبلیغات و اطلاع‌رسانی سراسر استان تشکیل شده است، اظهار داشت: این کارگروه‌ها باید بتوانند بحث انتخابات را به جمع قشر مخاطب ببرند.
وی افزود: کارگروه‌ها زمانی می‌توانند از عهده وظایف خود به درستی برآیند که قشرهای مخاطب آنها به شرکت حداکثری در انتخابات و صحنه‌های مختلف انقلاب اسلامی ترغیب شوند.
تقوایی در بخش دیگری از سخنانش اظهار داشت: یکی از مشکلاتی که ستاد انتخابات استان یزد به آن مبتلاست، عدم دسترسی به بانک اطلاعاتی جامع از هشت دوره انتخابات مجلس گذشته است.
وی افزود: به جز دوره هشتم که توسط همین ستاد برگزار شد، نتوانسته‌ایم بانک اطلاعاتی جامعی از داوطلبان و سایر اطلاعات انتخاباتی دسترسی پیدا کنیم.
تقوایی تاکید کرد: در همین راستا مستندسازی اقدامی بسیار شایسته است و لازم است در دوره‌های مختلف، اطلاعات ستاد انتخابات مستندسازی شود.
وی تاکید کرد: بر اساس شعار «حضور حداکثری، امانتداری و صیانت از آرا» ستاد انتخابات در سطح کشور، باید برنامه‌ریزی لازم برای تبلیغات و فضاسازی مناسب در این دوره از انتخابات صورت گیرد.
 رئیس کمیته تبلیغات و اطلاع‌رسانی ستاد انتخابات نهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی استان یزد نیز در این مراسم با برشمردن برنامه‌ها و اقدامات انجام شده در این کمیته بیان کرد: همه تلاش اعضای کمیته تبلیغات و اطلاع‌رسانی، در راستای ایجاد شور و نشاط در انتخابات، مشارکت حداکثری مردم و انتخاب اصلح است.
 سید عبدالمجید قائم محمدی افزود: تاکنون کارگروه‌های مختلفی در این کمیته تشکیل شده و هر یک از کارگروه‌ها اقدامات و فعالیت‌های خود را آغاز کرده‌اند.
وی از همراهی رسانه‌ها،‌ روابط عمومی‌های ادارات و فرمانداری‌های استان یزد برای همراهی و همکاری در اجرای برنامه‌های کمیته تبلیغات و اطلاع‌رسانی تقدیر کرد.