استاندار يزد:

 به گزارش روابط عمومي استانداري يزد،"محمد رضا فلاح زاده" در پیامي به مناسبت فرا رسیدن روز شوراها آورده است: انسان به عنوان موجودی اجتماعی، همواره و در همه مراحل زندگی خود نیازمند مشورت گرفتن و همفکری با هم نوعان خود است تا به واسطه این هم اندیشی، بهترین و مناسب ترین راهکارها را در موارد مختلف اتخاذ نماید. اهمیت مشورت کردن تا آنجا است که خداوند متعال در قرآن کریم به آن اشاره کرده و این موضوع، بارها در احکام مترقی و غنی اسلام ناب محمدی(ص) مورد توجه قرار گرفته است. بی جهت نیست که مولای متقیان حضرت امام علی (ع) در بیانات گهربار خویش می فرمایند: «كسي كه با انسانهاي ديگر مشورت مي‌كند در عقل‌هاي آنان شريك است.»  مشورت در امور اجتماعی نه تنها ضامن سلامت هر اجتماع بوده بلکه جامعه را از گرفتار آمدن در ورطه خودمحوری و استبداد نجات می بخشد و افق های روشنی را به سمت تعالی آن اجتماع می گشاید. پیامبر اعظم (ص) در همین رابطه می فرماید: «هیچ قومی مشورت نکردند جز آنکه به بهترین امور هدایت یافتند.»نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران نیز مطابق با دستورات متعالی قرآن كريم که می فرماید: «وامرهم شوري بينهم» و «شاورهم في‌الامر» در قانون اساسی موضوع تشکیل شوراهای اسلامی شهر و روستا را مطرح و بر جاری نمودن دقیق این موضوع در شریانهای اجتماعی کشور تاکید دارد.
     شوراهای اسلامی شهر و روستا می توانند با تصمیمات سازنده و کارشناسانه خود، نقش مهم و حیاتی در رونق شهرها و روستاهای میهن عزیز اسلامی داشته باشند و به عنوان نمایندگان مردم زمینه های اعتلای هر خطه از ایران اسلامی را فراهم آورند. اعضای شوراهای اسلامی شهر و روستا با هدایت هوشمندانه و مدبرانه شهرداریها و دهیاری ها و رعایت دقیق قوانین و مقررات، بازویی توانا در مسیر رشد و پیشرفت کشور در عرصه های عمران و آبادانی به شمار رفته و مسئولیت خطیری را در این مسیر پر اجر و ثواب بر عهده دارند.
        اینجانب ضمن تبریک فرا رسیدن نهم اردیبهشت ماه روز شوراها به همه اعضای محترم شوراهای اسلامی شهرها و روستاهای دیار دارالعباده و دارالعلم یزد، موفقیت همگان را با بهره گيري از استراتژي والاي امام راحل عظيم الشأن (ره) و در پرتو منويات رهبر معظم انقلاب حضرت آيت الله العظمي خامنه اي (مدظله العالی)  از درگاه خداوند متعال مسئلت  مينمايم.