به گزارش روابط عمومي استانداری يزد، حيدر نوروزي در پايان اين نشست با اشاره به جايگاه بي بديل شهيد در فرهنگ اسلام ناب محمدي(ص)، گفت: انقلاب اسلامي ايران بارقه اي درخشان از انقلاب بزرگ كربلا است و فرهنگ ما با فرهنگ عاشورايي و حسيني عجين شده است.
وي با بيان اين که شهداي انقلاب اسلامي با اقتدا به حضرت سيد الشهداء(ع) صحنه هاي عظيم و زيبايي از دلدادگي به پروردگار و شور و حماسه را خلق كردند، ادامه داد: شهداي والامقام با خون سرخ و پاك خويش، شكوه و عظمت ايمان و اسلام را منتشر نمودند و جاوداني هميشگي خود را تضمين كردند.
 وي افزود: پايداري، پاسداري و دوري جستن از ذلت، درس بزرگ و گرانقيمتي است كه سرور و سالار شهيدان عالم به ما آموخته و اگر قرار بر سازش و تسليم مردان بزرگ در برابر فشار و ستم دشمنان بود امروز هيچ نشاني از حقيقت و مردانگي در صفحه تاريخ يافت نمي‌شد.
نوروزي با اشاره به حماسه و ايثار رزمندگان اسلام در دوران دفاع مقدس خاطرنشان کرد: ملت سرافراز ايران اسلامي در راه آرمانهاي بلند و متعالي خود بهترين فرزندان اين مرز و بوم را تقديم کردند.
وي تصريح كرد: شهيدان زنده‌اند و خون آنان در شريان جامعه، بيداري، حيات و سازندگي را به ارمغان مي‌آورد و عزت و آزادگي ما همه مرهون آن عزيزان است.
معاون استاندار يزد در پايان بر  گراميداشت ياد و خاطره شهداي انقلاب اسلامي تاکيد کرد.
گفتني است شرح فعاليتهاي امور گلزارهاي شهدا، بررسي وضعيت گلزار خلدبرين و قطعه صالحين، نحوه افتتاح گلزارهاي ساماندهي شده و تخصيص اعتبارات گلزارهاي شهداي والامقام از جمله مواردي بود که در  کارگروه ساماندهي گلزارهاي استان يزد مورد بررسي و تبادل نظر قرار گرفت و تصميمات لازم اتخاذ شد.