رئیس شورای اسلامی استان:

مهندسان سرمایه تخصصی کشور هستند

"‌سیدمحمود میرابوالقاسمی" ‌رئیس شورای اسلامی استان و نماینده مردم یزد در شورای عالی استان ها، در پیامی پنجم اسفند سالروز ولادت خواجه نصیرالدین طوسی و روز مهندس را تبریک گفت.‌

به گزارش اداره کل روابط عمومی استانداری یزد، متن کامل پیام "سید محمود میرابوالقاسمی" رئیس شورای اسلامی استان و نماینده مردم یزد در شورای عالی استان ها به شرح زیر است:

مهندسین قشری تاثیرگذار در زندگی امروز بشری هستند و یکی از برجستگی های آن‌ها ساخت بناهایی است که سال‌های سال در جغرافیای کشور ماندگار می‌شوند.
بی شک نامگذاری پنجم اسفند ماه روز برزگداشت خواجه نصیرالدین طوسی شاعر، فیلسوف، متکلم، فقیه، دانشمند، ریاضی دان و منجم برجسته ایرانی سده هفتم هجری به نام " روز مهندس " نشانگر اهمیت این روز در برنامه ریزی ها‌ی کلان کشوری دارد.
از زمان پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی ایران تا به امروز فعالیت ها و اقدامات گسترده ای در حوزه مهندسی صورت گرفته و در واقع مهندسان به عنوان سرمایه تخصصی کشور محسوب می شوند که قادرند با بهره مندی از قدرت تحلیل و تضارب آراء مطرح شده در عرصه‌های علمی، جامعه را در رسیدن به توسعه همه جانبه و پایدار یاری کنند.
روز مهندس در واقع روز پاسداشت خلاقیت، ابتکار، نوآوری و ابداع در عرصه اندیشه ورزی و عملگرایی در جهت پيشرفت و سازندگی كشور است.
اینجانب پنجم اسفند روز مهندس را به تمامی مهندسین و فعالان این عرصه مخصوصا مهندسین استان، تبریک عرض می نمایم و با توجه به استعدادهای موجود در استان بر این باورم که با همت مهندسین می توان در مسیر توسعه با روش های مهندسی و معماری اسلامی_ ایرانی گام های بزرگی را درجهت توسعه و عمران استان برداشت.

مطالب مرتبط

هیچ نتیجه‌ای یافت نشد.
افزودن نظرات