معاون استاندار يزد:

به گزارش روابط عمومي استانداري يزد،"غلامحسين دشتي" روز سه شنبه در نشست خبري با اصحاب رسانه استان، اظهار داشت: موضوع الحاق به خراسان جنوبي از مدتها پيش مطرح بود و در يكي دو سال اخير نخبگان، خواص، برخي از مسئولان و اقشاري از مردم اين درخواست را مطرح كردند و اولين دليل آنها فاصله 270 كيلومتري طبس با مركز خراسان جنوبي بوده است.
وي افزود: هيأت دولت در جلسه 22/10/91 دو موضوع انتزاع از يزد ، الحاق به خراسان جنوبي و داير نمودن فرمانداري ويژه در طبس را مصوب نمود كه اين مصوبه به وزارت كشور ابلاغ شده است.
دشتي ادامه داد: هر زماني كه وزارت كشور اين موضوع را به دو استان يزد و خراسان جنوبي ابلاغ نمايد، هر دو استان موظف به اجراي آن هستند اما زماني براي ابلاغ ، مشخص نشده است.
معاون استاندار تصريح كرد: طبس شهرستاني خوشنام، تاريخي و بهره مند از ظرفيتهاي بالاي فرهنگي، اجتماعي و معدني و بزرگترين شهرستان كشور است كه با ايجاد فرمانداري ويژه، امتيازات خاصي به لحاظ سياسي و اقتصادي به آن تعلق مي گيرد.
 دشتي در بخش ديگري از سخنان خود به خدمات و دستاوردهاي نظام مقدس جمهوري اسلامي در طبس اشاره كرد و گفت: در دولت نهم و دهم، بيش از 634 پروژه در حوزه هاي مختلف در طبس  اجرايي شد كه 95درصد اين پروژه ها از 100درصد پيشرفت فيزيكي برخوردار بوده است و 5 درصد باقيمانده نيز بعضا 70 تا 95 درصد پيشرفت فيزيكي دارد.
اين مقام مسئول تاكيد كرد: مساعي خود را براي اجراي اين مصوبه وآنچه كه منافع مردم و مصوبه دولت است، به كار خواهيم بست.