استاندار یزد مطرح کرد:

نخبگان، محرک توسعه و پیشرفت جوامع هستند

استاندار یزد در آیین تجلیل از دکتر صدر بافقی ، دکتر بیژندوار ، دکتر شایق و مهندس امیر ارجمند به عنوان 4 پیشکسوت حوزه های آموزش، پژوهش و اختراعات استان با تاکید بر نقش نخبگان به عنوان یکی از مهترین سرمایه های انسانی جوامع گفت: نخبگان، محرک توسعه و پیشرفت کشورها و از عناصر هویت بخش آن هستند.

به گزارش اداره کل روابط عمومی استانداری یزد، دکتر محمدعلی طالبی در این آئین که در محل بنیاد نخبگان استان و با حضور معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری و حضور ویدیو کنفرانسی برخی اساتید و دانشجویان برگزار شد، با بیان اینکه هر جامعه ای با نخبگان و سرمایه های انسانی خود شناخته می شود گفت: امروزه سرمایه های انسانی بیشتر از  سرمایه های دیگر،  موجب اعتلا و توسعه جوامع می‌شوند.
وی افزود: سرمایه های انسانی در شکل سرمایه های نمادین، محرک توسعه و پیشرفت هر جامعه ای  هستند.
وی سرمایه های انسانی را جزئی از عناصر مهم هویت بخش جامعه دانست و اظهارداشت: با تکریم و تجلیل از نخبگان به عنوان سرمایه های انسانی، می توان به داشتن جامعه ای با هویت و منسجم در ابعاد مختلف اجتماعی و فرهنگی کمک کرد.
دکتر طالبی ادامه داد: نخبگان و پیشکسوتان عرصه های مختلف از جمله علمی، اقتصادی و اجتماعی نیازی به مراسم های تکریم وتجلیل ندارند، بلکه این جامعه است که برای توسعه و اعتلای خود به حضور و ظرفیت های این افراد برای پیشرفت و تکامل خود نیاز دارد.
استاندار یزد با بیان اینکه تجلیل از نخبگان و معرفی آن ها به جامعه در واقع نوعی ایجاد سرمایه است، خاطرنشان کرد: استان یزد از دیرباز مهد پرورش نخبگان و سرمایه های انسانی موفق در عرصه های مختلف بوده و امیدواریم بتوانیم ضمن قدردانی از تلاش ها و ایثارگری های نخبگان، بستر لازم برای پیروی از راه این سرمایه های ارزشمند را در جامعه فراهم کنیم.
وی در پایان تصریح کرد: در شرایطی که از طرفی زمینه و ظرفیت های لازم برای پیشرفت و توسعه در کشور وجود داشته و از طرف دیگر دانشگاه های ما امکان و ظرفیت های لازم برای پرورش نیروی انسانی موفق را در اختیار دارند، معرفی نخبگان و الگوهای موفق به جوانان و دانشجویان، به تداوم این راه پر از موفقیت کمک شایانی می کند.

مطالب مرتبط

هیچ نتیجه‌ای یافت نشد.
افزودن نظرات