با حضور استاندار يزد برگزار شد؛

به گزارش روابط عمومي استانداري يزد، " محمد رضا فلاح زاده " سه شنبه شب در اين جلسه كه در محل هتل صفائيه يزد برگزار شد، كتاب را نشانه تمدن هر كشور دانست و افزود: كتاب تاريخ، فرهنگ، انتقال تجربه، سرگذشت گذشتگان و معاصرين را ماندگار مي كند.
وي با اشاره به توطئه هاي فرهنگي دشمنان در حوزه فرهنگ، اين اقدامات را نشانه بارز جنگ فرهنگي دانست.
استاندار يزد درادامه وضعيت استان را از لحاظ وجود خيرين در زمينه هاي مدرسه، بيمارستان، حسينيه و ... مطلوب ارزيابي كرد و افزود: كار خير، كاري بسيار پر ثواب است.
وي در بخش ديگري از سخنان خود با اشاره به ماموريت رسول مكرم اسلام (ص) در خصوص تعليم و تزكيه انسان، اظهار داشت: انسان در صورتي به رشد و تعالي خواهد رسيد كه با كتاب مانوس باشد.
فلاح زاده وظيفه والدين  را سوق دادن فرزندان خود به سوي كتاب و كتابخواني دانست و خاطر نشان كرد: هر كس در صورتي كه مطالعه را اولويت كاري خود قرار ندهد به جامعه خويش جفا كرده است.
معاون توسعه مديريت و منابع انساني استاندار نيز شرايط كتابخانه هاي استان يزد را از لحاظ آمار كتابخانه ها مطلوب ارزيابي كرد.
" عباسعلي رضايي " اظهار اميدواري كرد: در هر نقطه مورد نياز، كتابخانه اي احداث شود.
مدير كل كتابخانه هاي استان نيز با اشاره به وجود 123 باب كتابخانه در استان يزد، اظهار داشت: در حال حاضر بيش از  1 ميليون و 804 هزار كتاب در كتابخانه هاي استان يزد وجود دارد.
" محمد حسين پارسائيان " تعداد عضويت در كتابخانه هاي استان را 92 هزار و 872 نفر و زير بناي مفيد را 61 هزار و 680 متر مربع اعلام كرد و گفت: سرانه كتاب به ازاي هر نفر در استان يزد 1 و هفت دهم كتاب مي باشد.
وي گفت: 9 درصد از جمعيت استان عضو كتابخانه هاي استان يزد هستند.
پارسائيان در ادامه به ارائه گزارشي از وضعيت شهرستان هاي استان پرداخت.
در اين جلسه هيئت امناي انجمن خيرين كتابخانه ساز استان يزد انتخاب شدند.