به گزارش روابط عمومی استانداری یزد، "عباسعلي رضايي" روز چهارشنبه در همايش ياد شده که در محل سالن غدير برگزار شد، ضمن گراميداشت 12 دي ماه سالروز ورود رهبر معظم انقلاب اسلامي ( مد ظله العالي ) به ديار دارالعباده يزد، به بيان بركات اين سفر پر خير و بركت به مناطق محروم استان بويژه مناطق روستايي پرداخت.
معاون استاندار در بخش دوم سخنان خود با اشاره به اهميت اسناد توسعه استاني كه 12 مورد آن به مرحله نهايي رسيده و بخشي از آن نيز اجرايي شده است، افزود: اولين سند ITو فناوري اطلاعات در كشور متعلق به استان يزد مي باشد كه به همت شركت مخابرات و دفتر فناوري اطلاعات استانداري اجرايي شده است.
وي ادامه داد: سند ITو فناوري اطلاعات در 4 دوره 4 ساله تنظيم شده است كه به حول و قوه الهي در سال 1404 پايان خواهد پذيرفت.
رضايي در بخش ديگري از سخنان خود، تعداد روستاهاي استان يزد را 1389 و تعداد روستاهاي بالاي 20 خانوار را 420  روستا اعلام كرد و خواستار حل مشكلات دفاتر خدمت رسان دولت در مناطق محروم شد.
وي صرفه جويي در وقت، كاهش تردد روستاييان به شهرها و افزايش رفاه و سطح زندگي در روستاها را از اهداف راه اندازي دفاتر ICTروستايي دانست.
معاون استاندار همچنين كسب رتبه اول IT  كشورتوسط استان يزد را يادآور شد . 
در اين جلسه رييس آموزش مخابرات كشور نيز از هزينه كرد 200 ميليارد تومان در سال گذشته در خصوص دفاتر ICTروستايي خبر داد و تصريح كرد: ميانگين هزينه صرف شده براي هر دفتر ICTروستايي بين 18 تا 20 ميليون تومان بوده است.
" حسني صدر " دفاتر ICTروستايي كل كشور را 10 هزار دفتر  اعلام كرد و از راه اندازي 6000 دفتر ديگر تا پايان برنامه پنجم توسعه خبر داد.
توجه بيشتر به مقوله كارآفريني و اجراي طرح تجاري در دفاتر روستايي از ديگر نكات مورد تاكيد اين مقام مسئول بود.