به گزارش روابط عمومي استانداري يزد، "عباسعلی رضایی" روز دوشنبه در جمع اصحاب رسانه، ضمن تبريك ايام الله دهه مبارك فجر، به تشريح دستاوردهاي نظام مقدس جمهوري اسلامي در حوزه كاري خود پرداخت وگفت : سند جامع IT استان یزد تهیه و تدوین شده و از سال 84 تاكنون 10 میلیارد تومان در اين حوزه در استان هزینه شده است.
معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استاندار یزد اظهار داشت: استان یزد در طول سه سال گذشته رتبه نخست كشور را در حوزه دولت الكترونیك داشته و طرح‌های كشوری زیادی نیز بصورت پایلوت در استان یزد اجرا شده است.
وی افزود: تمامی 422 دستگاه اجرایی استان یزد به شبكه دولت متصل هستند و 20 دستگاه نیز خدمات خود را به دفاتر پیشخوان واگذار كرده اند .
وي با بيان اينكه استخدام هاي اخير، هيچ منافاتي با خصوصي سازي ندارد،گفت: بر اساس قانون به ازاي هر 3 نفر بازنشستگي در پست هاي تصدي گري، يك نفر و به ازاي هر نفر بازنشستگي در پست هاي حاكميتي يك نفر مي تواند جايگزين شود.
معاون استاندار در پاسخ به يكي از خبرنگاران درباره عدم حضور برخی از افراد تغییر وضعیت داده شده و اعزام آنان در شهرستانهای مورد نیاز ، اظهار داشت: در صورتی كه این افراد كه در آزمون تغییر وضعیت اوایل امسال قبول شده اند در شهرستان مورد نظر حضور نیابند از شرایط پیمانی شدن برخوردار نشده و همانند سابق ادامه فعالیت می دهند .
رضایی تأكید كرد : با توجه به این مسأله، به فرمانداران به عنوان ناظران اجرای این طرح ابلاغ كرده ایم كسانی كه در دستگاههای شهرستانی نیز حضور می یابند به شرط تداوم حضور و تأیید مدیر مربوطه و تأیید نهایی فرمانداری ، دارای شماره كارمندی شده و تغییر وضعیت می یابند .
تأسيس 200 شركت دانش بنيان، تجميع بانكهاي اطلاعاتي اختراعات كل كشور، برگزاري جشنواره هاي نوآوري و شكوفايي و جشنواره منطقه اي اختراعات كوير از جمله اقدامات مهم در حوزه دفتر استاني بنياد نخبگان است كه معاون استاندار بدان اشاره كرد.
وي ايجاد منطقه ويژه علم وفناوري، برگزاري جشنواره ملي ايده هاي برتر، ايجاد مركز تحقيقات ITC و راه اندازي پاركهاي شهرستاني را در زمره فعاليتهاي مهم پارك علم وفناوري استان يزد برشمرد.
رضايي همچنين كسب رتبه اول توسط استان يزد در زمينه تلفن همراه كشور، پوشش تلفن همراه در سطح وسيعي از راه هاي استان و اجراي بالغ بر 5800 كيلومتر فيبر نوري را از جمله اقدامات ارزنده شركت مخابرات استان يزد دانست.
صدور 340 فقره كارت هوشمند توسط اداره كل پست، ارائه خدمات در 152 دفتر ICTروستايي، تدوين قسمت عمده اي از بانك اطلاعاتي فضاهاي اداري، ايجاد ميز خدمت در ادارات، برگزاري مراسم هفته پژوهش و... از ديگر اقداماتي است كه اين مقام مسئول به آنها اشاره كرد.
وي همچنين از صدور مجوز تأسيس دانشگاه صنعتي يزد خبر داد و اظهار اميدواري كرد: اين دانشگاه در نيمسال اول تحصيلي93-92 دانشجو پذيرش كند.
معاون توسعه مديريت و منابع انساني استاندار در ادامه به برگزاري برخي از دوره هاي آموزشي همچون آموزش بدو خدمت كاركنان، طرح سلمان و تربيت مديران در دفتر آموزش و پژوهش استانداري اشاره كرد.
رضايي ضمن تاكيد بر اهميت بيمه در زندگي امروزين بشر، خاطرنشان ساخت: آموزشهاي همگاني در اين حوزه به شكلي مطلوب رقم خورده است.
وي گفت: ميانگين ضريب نفوذ بيمه در استان دو و 56 صدم و ميانگين كشوري آن يك و 50 صدم مي باشد كه استان يزد رتبه دوم كشور را به خود اختصاص داده است.
مشاور استاندار و مديركل روابط عمومي استانداري يزد نيز دهه فجر انقلاب اسلامي را گرامي داشت و از رسانه ها به خاطر انعكاس خوب نشستهاي خبري تشكر و قدرداني كرد.
"سيد عبدالمجيد قائم محمدي" گفت: از ابتداي سال جاري تاكنون بيش از 70 مدير در نشستهاي خبري حضور يافته و به سئوالات خبرنگاران پاسخ گفته اند.
وي در بخش ديگري از سخنان خواستار پيگيري موضوع دهكده مطبوعات توسط اصحاب رسانه استان شد.
مدیر كل اداری و مالی استانداری یزد نیز در این نشست، فرا رسيدن ايام الله دهه مبارك فجر را گرامي داشت.
محمود زارع رشكوئیه (ناطق) گفت: تمامی خودروهای فرمانداری ها و بخشداريها نوسازي شدند .
رئیس سازمان اقتصادی و دارایی استان یزد نیز در این نشست گفت:كارگران فصلی و ساختمانی برای دریافت سهام عدالت خود می توانند به شركت‌های تعاونی سهام عدالت محل سكونت مراجعه كنند.
"مراد علی میر" افزود: اداره كل تعاون، كار و رفاه اجتماعی استان متولی واگذاری سهام عدالت كارگران است و كارگران فصلی و ساختمانی كه سال گذشته ثبت‌نام كرده اند تا پایان دهه فجر انقلاب اسلامی فرصت دارند برای تكمیل فرم برای صدور برگ سهام مراجعه كنند.
وی ادامه داد: شرط دریافت سهام عدالت، عضویت در تعاونی‌های سهام عدالت است و افرادی كه فرم پیش‌ثبت‌نام را پر نكرده‌اند، سهام به آنها تعلق نخواهد ‌گرفت .
در ادامه مدیرعامل شركت مخابرات استان یزد گفت: دلیل قطع اینترنت در یزد و گلایه كاربران اینترنتی ، قطع شدن فیبر نوری بین ایران و روسیه بود و كل كشور در زمینه اینترنت دچار مشكل شد كه این مشكل در روزهای اخیر تا حد زیادی برطرف شده است.
"مهدی مقوم " افزود: 40 هزار مشترك خطوط پر سرعت در استان یزد زیرمجموعه شركتهای ارائه دهنده اینترنت و 30 هزار نفر نیز مشترك مخابرات هستند.
وی اظهار داشت : مشكل عابربانك‌ها و دستگاههای كارت‌خوان مغازه‌ها و قطعی برخی از این دستگاهها نیز از ناحیه مخابرات نیست و بانك‌ها باید پاسخگوی قطعی دستگاه های عابربانك باشند.
وی با اشاره به وجود دو سوئیچ خط تلفن در یزد و لزوم توسعه آنها ادامه داد: بدلیل افزایش ظرفیت خطوط و اقدامات فنی برای ایجاد خطوط بیشتر بویژه برای تلفن متقاضیان مسكن مهر این اقدامات باید انجام شود.
مدیر عامل شركت مخابرات استان یزد گفت: اختلالات چهارشنبه گذشته و دیروز نیز بدلیل همین مسئله است و كارشناسان مخابرات استان یزد در حال انجام وظیفه و پیگیری رفع مشكلات احتمالی هستند.
در ادامه مديركل دفتر فناوري اطلاعات استانداري يزد، بر جايگاه خوب يزد در زمينه زيرساختهاي فناوري اطلاعات تاكيد كرد.
"فضل الله اديب نيا"از راه اندازي شبكه دولت در تمامي شهرستانهاي استان يزد خبر داد.
"شاهدي زاده"مديرعامل پست بانك استان يزد نيز اهميت دفاتر ICTروستايي را يادآور شد و گفت: تمامي 152 دفتر ICTروستايي به شبكه شتاب متصلند.
"طالعي" مديركل بيمه استان يزد، نيز بر اهميت خدمات بيمه اي تاكيد كرد و گفت: با پرداخت مبالغ ديه اي كه همزمان با حضور رئيس كل بيمه مركزي در استان يزد، محقق شد، سه نفر از زندانيان ديه آزاد شدند.
رئيس دفتر استاني بنياد ملي نخبگان نيز از فعاليت 59 نفر سرباز نخبه تحت نظارت اين دفتر خبر داد و گفت: سربازي اين افراد در قالب اجراي طرح پژوهشي صورت مي گيرد.

"حبيب زارع" با اشاره به اينكه نزديك به 4 ميليارد تومان معرفي براي دريافت تسهيلات تجاري سازي صورت گرفته است، گفت: از اين به بعد، تجاري سازي اختراعات در حوزه پارك علم وفناوري صورت مي گيرد.
وي افزود: استان يزد، امسال رتبه اول كشور را از نظر حجم تجاري سازي به خود اختصاص داد.
مديركل ارتباطات و فناوري اطلاعات استان، نيز در سخناني ايجاد 11 شركت ارائه دهنده خدمات اينترنت در اين استان را در راستاي رقابت سالم و سازنده ارزيابي كرد.
"وزيري" گفت: مسئوليت كيفيت خدماتADSL متوجه خود اپراتورهاي ارائه كننده اين خدمات است.
مديركل پست استان يزد نيز با اشاره به برخي از خدمات اين شركت، اظهار داشت: سعي ما بر اين است كه از مراجعات غير ضروري مردم كاسته شود و اقدامات، بيشتر بر روي بسترهاي الكترونيك صورت پذيرد.
"عطار زاده"گفت: اين شركت، نهايت همكاري را با مطبوعات در زمينه هزينه ارسال جرايد داشته است.
رئيس پارك علم وفناوري استان يزد نيز از حمايت پارك علم و فناوري براي حضور شركتهاي دانش بنيان در نمايشگاه هاي خارجي خبر داد.
"محمد علي امراللهي" افزود: عمليات اجرايي ساخت مركز جامع پارك علم وفناوري پس از تخصيص اعتبار آغاز خواهد شد.
مديركل دفتر آموزش و پژوهش استانداري، آخرين مديري بود كه در اين نشست به سئوالات خبرنگاران، پاسخ گفت.
"محمد مهدي عادل" اظهار داشت: ظرفيتهاي قانوني، ايجاد شده تا با جمع بندي امتيازات دوره هاي كوتاه مدت، پودماني ها و... مدارك تحصيلي تا مقطع دكتري ارائه شود.