نماينده ولي فقيه در استان:

به گزارش روابط عمومي استانداري يزد، آيت الله " محمد رضا ناصري " شنبه شب در جلسه شوراي اقامه نماز استان يزد، اظهار داشت : وظيفه همگان است كه از مقوله نماز به عنوان يك امر به معروف و نهي از منكر حمايت كنند.
امام جمعه يزد مساجد و مدارس را از اركان هاي موثر در برپايي نماز دانست و افزود: من معتقدم در راستاي آموزش و ترغيب به برپايي نماز، بايد مدارس استان معلم نماز داشته باشند.
آيت الله ناصري در بخش ديگري از سخنان خود با اشاره به توجه ويژه رهبر فرزانه انقلاب اسلامي ( مد ظله العالي ) به رشد جمعيت در كشور، خاطر نشان كرد: جمعيت جمهوري اسلامي در حال افول است و دشمنان نظام مقدس جمهوري اسلامي در اين راستا برنامه ريزي كرده و اميدوارند.
وي با اشاره به رشد جمعيت 4 و نيم درصدي در اوايل انقلاب، گفت: رشد جمعيت كشور هم اكنون به حدود 1 و نيم درصد رسيده كه اين براي جامعه اسلامي نگران كننده است.
رسيدگي بيشتر بانوان به تربيت فرزند، ترويج سبك زندگي اسلامي، پايين آمدن سن ازدواج، افزايش سرانه عائله بندي و ... از مواردي بود كه امام جمعه يزد از آن به عنوان راهكارهاي ازدياد نسل در كشور نام برد.
استاندار يزد نيز با اشاره به اينكه ستاد اقامه نماز به عنوان يكي از ارگان هاي خاص در برپايي نماز در سطح كشور بايد رديف بودجه داشته باشد، اظهار داشت: مي توان با همكاري وزارت راه و شهرسازي زمين هايي را در اختيار اين ستاد قرار داد تا به درآمد زايي بپردازند.
" سيد محمد ميرمحمدي " گفت: در خصوص رديف دار شدن بودجه و در اختيار قرار گرفتن زمين به ستاد اقامه نماز هر گونه همكاري لازم صورت خواهد گرفت.
وي در بخش ديگري از سخنان خود، به اهميت دوران كودكي و نوجواني در شكل گيري ذهن هر فرد اشاره كرد و آموزش و پرورش را يكي از اصلي ترين عوامل موثر در اين زمينه دانست.
اين مقام مسئول داشتن ايمان مذهبي، توجه به حلال و حرام و ... را از عوامل برپايي نماز صحيح دانست و گفت: ما اگر بخواهيم انقلاب را صادر كنيم و حكومت جهاني حضرت ولي عصر (ارواحنا فداه) تشكيل شود بايد در همه زمينه ها الگو باشيم.
وي تميز نگه داشتن محيط مساجد را از نكات مهم در رغبت افراد به شركت در نماز جماعت عنوان كرد و افزود: كار بايد به دست خود مردم صورت گيرد و هرگاه اين اتفاق افتاده امور منظم تر و موفقتر بوده است.
عالي ترين مقام اجرايي استان اظهار اميدواري كرد: با همدلي، تشويق، تقويت و كمك به يكديگر در همه زمينه ها توفيق حاصل كنيم و جامعه اسلامي را به پيش ببريم.
دبير ستاد اقامه نماز استان نيز در ابتداي جلسه به ارائه گزارشي از روند ستاد اقامه نماز استان پرداخت و گفت: در يك و سال و نيم گذشته شوراي اقامه نماز استان 120 مصوبه داشته كه 90 مورد آن اجرايي شده است.
حجت الاسلام و المسلمين " علي حبيبيان " وجود كارشناس فرهنگي در كارخانجات با جمعيت بالا، اختصاص يك قطعه زمين به ستاد اقامه نماز استان در راستاي درآمد زايي، پخش اذان در ورزشگاه ها و ... را از جمله پيشنهادات خود در راستاي اشاعه هر چه بيشتر نماز در سطح استان بيان كرد.