به گزارش روابط عمومي استانداري يزد، در مراسم تشييع و تدفين نماينده فقيد مردم تفت و ميبد در مجلس شوراي اسلامي كه با حضور استاندار، نمايندگان مجلس، مديران استان و جمع كثيري از مردم شهيد پرور ميبد برگزار شد، پس از اقامه نماز بر پيكر آن مرحوم توسط آيت الله "اعرافي" ، فرازهايي  از وصيت نامه آن روحاني وارسته خطاب به خانواده و مردم قرائت شد.
رييس مجمع نمايندگان استان در مجلس شوراي اسلامي در اين مراسم ضمن تسليت ارتحال نماينده مردم ميبد و تفت در مجلس شوراي اسلامي، به بيان ويژگي هاي اخلاقي آن مرحوم پرداخت.
"محمد صالح جوكار" ولايت مداري، اخلاص، ساده زيستي و قاطعيت در دفاع از حقيقت، اشرافيت در قانون و  ... را از ويژگي هاي نماينده فقيد مردم ميبد و تفت در مجلس شوراي اسلامي دانست.
وي با اشاره به توطئه هاي گوناگون دشمنان در مبارزه با نظام جمهوري اسلامي گفت: اگر مردم همچون مرحوم يحيي زاده با بصيرت و با معرفت در حماسه سياسي سال جاري كه در خرداد ماه تجلي پيدا مي كند شركت كنند، بعد از انتخابات دست دشمنان در برابر انقلاب اسلامي به نشانه تسليم بالا خواهد رفت.
وي با بيان اينكه مرحوم يحيي زاده در سه دوره انتخابات مجلس شوراي اسلامي با رأي مردم ميبد و تفت انتخاب شد، اظهار داشت: مطمئناً مردم ميبد و تفت در ثواب خدمات گسترده و مخلصانه اي كه اين مرد بزرگ انجام داده است شريك خواهند بود.