به گزارش اداره كل روابط عمومي استانداري يزد،آيت الله "محمد رضا ناصري" شنبه شب در مراسم تجليل از صنعتگران برتر كه به مناسبت روز صنعت و معدن برگزار شد، گفت: اصحاب صنعت در زمان تحريم و مشكل تراشي دشمنان بايد احساس مسئوليت بيشتري داشته باشند و در مسأله فناوري، افراد متخصص را جذب كنند تا صنايع، ديگر احتياجي به فناوري خارجي نداشته باشند.
وي از تلاش صنعتگران استان يزد قدرداني كرد.
استاندار يزد نيز در اين مراسم، اهميت امنيت، تعليم و تربيت، زيرساخت، توليد و صادرات را در رونق صنعت يادآور شد و از تلاشهاي شبانه روزي سربازان گمنام امام زمان(عج)، نيروي انتظامي، سپاه پاسداران و قوه قضائيه در تأمين امنيت قدرداني كرد.
"محمد رضا فلاح زاده" با بيان اينكه وجود زيرساختها براي رونق صنعت ضروري است،گفت: محور زير ساخت، آب است.
وي افزود: مطالعات تأمين آب از زاگرس مركزي به فلات مركزي(خط دوم) انجام شد و در لايحه بودجه قرار گرفت. انتقال آب از خليج فارس نيز در لايحه بودجه رديف گرفت و كلنگ عمليات اجرايي آن به زمين خورد.
عالي ترين مقام اجرايي استان،همچنين به مزيت نسبي استان در حوزه كاشي و سراميك و ظرفيت توليد فولاد اشاره كرد و تصويب منطقه ويژه يزد، مناطق ويژه اقتصادي اردكان و ميبد، منطقه ويژه سلامت صدوق و بندر خشك مهريز را يادآورشد.
توجه به جذب سرمايه گزار خارجي و داخلي،توسعه تعاون، حفظ صنايع موجود، رونق صنايع دستي و استفاده از كالاهاي داخلي از جمله نكاتي بود كه مورد تاكيد استاندار يزد قرار گرفت.
فلاح زاده همچنين بر جلوگيري از صادرات خام، پرداخت تسهيلات ايجادي و سرمايه در گردش، ايجاد ثبات اقتصادي در حوزه قوانين و ارز، اصلاح نظام بودجه ريزي، اصلاح نظام سرمايه گزاري و اصلاح قانون هدفمندي يارانه ها تاكيد كرد.
وي در بخش ديگري از سخنان خود، با بيان اينكه "در طول تاريخ هيچ حكومتي در ايران به اندازه جمهوري اسلامي، جايگاهي براي مردم قائل نشده است"، خلق حماسه سياسي ملت شريف ايران در انتخابات 24 خرداد را به رهبر معظم انقلاب(مدظله العالي)، ملت حماسه ساز ايران و رئيس جمهور منتخب؛حضرت حجت الاسلام و المسلمين دكتر روحاني تبريك گفت.
استاندار روز صنعت و معدن را گرامي داشت و از برگزار كنندگان اين مراسم قدرداني كرد.
نماينده مردم يزد و صدوق در مجلس شوراي اسلامي نيز در سخناني، به بيان اهميت توليد ملي پرداخت و گفت: با رونق توليد، كسب و كار رونق پيدا كرده و تورم كاهش مي يابد.
"محمد صالح جوكار" اظهار داشت: سياستهاي بالادستي نظام، روح حاكم بر قانون بودجه در حمايت از سرمايه گزاري و نامگذاري سالهاي اخير، نشان دهنده توجه ويژه نظام به مقوله اقتصاد و توليد ملي است.
وي با بيان اينكه "نقدينگي در جامعه افسار گسيخته است" خواستار آمايش نقدينگي ها شد و بر ضرورت اعتماد سازي براي جذب نقدينگي در راستاي حمايت از توليد ملي، تاكيد كرد.
جوكار در بخش ديگري از سخنان خود، تصريح كرد: مشكل اصلي استان،آب است و بخش خصوصي بايد پرچم دار انتقال آب خليج فارس به يزد باشد.
نماينده مردم يزد و صدوق در مجلس شوراي اسلامي، در ادامه ايجاد دفترنمايندگي وزارت امور خارجه در استان يزد را راه مناسبي براي تسهيل تجارت خارجي دانست.
معاون برنامه ريزي استاندار يزد نيز در سخناني با بيان اينكه "تيرماه يادآور خاطرات ناخوشي براي استان يزد است" ياد و خاطره شهيدان والامقام آيت الله صدوقي(ره)، شهيدان پاك نژاد و همچنين حجت الاسلام و المسلمين صدوقي؛امام جمعه فقيد يزد را گرامي داشت.
"محمد رضا بابايي" ضمن تبريك روز صنعت و معدن، گفت: الحمدلله صنعتگران استان در حوزه حقوق مردم و حقوق الله خوب عمل كرده اند و در بين استانها از جايگاه بسيار خوبي برخوردارند.
وي تلاش آميخته با تعهد اصحاب صنعت و معدن استان را ارج نهاد و از برگزار كنندگان جشنواره توليد ملي(مراسم تجليل از صنعتگران برتر) قدرداني كرد.
در پايان اين مراسم، از صنعتگران برتر و برگزيده استان در حوزه هاي مختلف تجليل شد.
همچنين لوح سپاس و قدرداني اصحاب صنايع استان به استاندار و معاون برنامه ريزي استاندار اهدا شد.