به گزارش اداره كل روابط عمومي استانداري يزد، "علي ربيعي" در اين نشست كه چهارشنبه شب در محل سالن حميديا برگزار شد ضمن گراميداشت ياد و خاطره حضرت امام(ره) و شهيدان اظهار داشت: از خداوند متعال توفيق درست تصميم گرفتن و درست عمل كردن را درخواست مي كنيم.
وي با اشاره به اينكه اعضاي دولت يكدست و هم فكر هستند افزود: بحمدالله روحيه اخلاص و تلاش در تك تك اعضاي كابينه نمايان است.
ربيعي در ادامه به ترسيم كلي اوضاع فعلي كشور پرداخت و گفت:تحريم هايي ظالمانه و بي انصافانه توسط دشمنان بر كشور ما اعمال شده است.
مقام عالي وزارت تعاون، كار و رفاه اجتماعي به ظرفيت هاي بالاي استان يزد از جمله منابع انساني توانمند و قناعت پيشگي  اشاره و تصريح كرد: يزد از نظر فرهنگ توليد در جايگاه خوبي قرار دارد.
استاندار يزد نيز در اين جلسه ضمن خير مقدم به وزير و همراهان وي از سفر اين گروه به استان قدرداني كرد و به تشريح دستاوردها و ظرفيت هاي فعلي استان يزد پرداخت.
سرمايه هاي انساني سخت كوش و با تدبير، فرهنگ بكر با مردماني متدين، توجه خاص به تعليم و تربيت، توجه به مسائل زيرساختي، توجه ويژه به توليد و صادرات، موفقيت هاي استان در حوزه اشتغال و كشاورزي از جمله موضوعات مورد اشاره "محمد رضا فلاح زاده" در تشريح ظرفيت ها و وضعيت فعلي استان بود.
وي فرمايشات حضرت امام(ره) و رهبر معظم انقلاب (مد ظله العالي) در رابطه با يزد را يادآور شد و اظهار داشت: بخش خصوصي و دولتي با همكاري و همفكري توانسته اند اقدامات شايسته اي را در راستاي پيشرفت اين استان انجام دهند.
وي در بيان محدوديت هاي استان به كمبود منابع آبي اشاره كرد و افزود: خوشبختانه به رغم كمبود منابع آبي در استان، در حوزه كشاورزي و كاشت گلخانه اي رشد قابل توجهي داشته ايم.
نماينده مردم يزد و صدوق در مجلس شوراي اسلامي نيز در اين جلسه ضمن تبريك رأي اعتماد نمايندگان ملت به دكتر ربيعي از وزير و همراهان وي به خاطر سفر به يزد قدرداني كرد.
 "محمد صالح جوكار" گفت: توليد، تعاوني و رفاه اجتماعي متناسب با شأن و منزلت جامعه ايراني در گرو عملكرد اين وزارت است.
 وي اظهار اميدواري كرد: با تلاش وزير شاهد ارتقاي سطح رفاه اجتماعي در جامعه باشيم.
جوكار با بيان اينكه بالاي 70 درصد از مردم استان تحت پوشش بيمه تأمين اجتماعي هستند گفت: در قبال اين آمار بالاي تحت پوشش بيمه تامين اجتماعي انتظار داريم شاهد افزايش سطح سلامت، امنيت شغلي و رفاه اجتماعي در استان يزد باشيم.
نماينده مردم يزد و صدوق در مجلس شوراي اسلامي در پايان سخنان خود برتوجه و حمايت از سرمايه هاي انساني به عنوان مقدمه حمايت از توليد تاكيد كرد.
مديرعامل سازمان تأمين اجتماعي كشور نيز در اين جلسه گفت: چالش هاي تأمين اجتماعي در دنيا و همچنين در ايران چالش هايي بسيار جدي است.
"سيد تقي نوربخش" در ادامه از بخشيده شدن جرائم بيمه اي در صورت پرداخت مطالبات بر اساس مصوبه دولت خبر داد.
وي با بيان اينكه با تامين اجتماعي خصوصي مخالفم اظهار داشت: تامين اجتماعي مشاركت اجتماعي است و قطعا امكان تقسيم مشاركت اجتماعي از نظر محاسباتي وجود ندارد.
نوربخش گفت: دستور داديم هيأت هاي تشخيص كه فقط در تهران بود در ساير استان ها از جمله يزد تشكيل شود تا مشكلات مرتبط با اين هيأت ها برطرف شود.