استاندار يزد:

 به گزارش روابط عمومي استانداري يزد،"محمد رضا فلاح زاده" روز پنج شنبه در گردهمايي مبلغين شهرستان يزد، نياز آبي اين استان در افق سال 1404 را  16 متر مكعب در ثانيه دانست.
وي از قرار گرفتن تكميل مطالعه و اجراي انتقال آب از خليج فارس به يزد  در لايحه بودجه خبر داد و  افزود: مصوب شد تا  مسيرديگري ، جايگزين مسير تعيين شده براي اجراي خط دوم انتقال آب شود.
عالي ترين مقام اجرايي استان يزد به تشريح وقايع مرتبط با خط انتقال آب و اقدامات صورت گرفته در راستاي رفع مشكل آب يزد پرداخت و گفت: تأمين آب مورد نياز مردم از طريق آب رساني سيار، وارد مدار كردن 23 حلقه چاه كشاورزي و مديريت توزيع آب معدني با قيمت مناسب و همچنين مديريت ميداني در تهران و اصفهان ، دو كار عمده اي بود كه در اين رابطه صورت گرفت.
وي برگزاري جلسات متعدد در تهران و اصفهان، برگزاري جلسات با نماينده ولي فقيه در استان ، ائمه جمعه و نمايندگان مجلس، برگزاري جلسه مسئولان  اصفهان، چهار محال وبختياري و يزد(به دعوت نائب رييس مجلس شوراي اسلامي ) و... را ياد آور شد و با اشاره به خسارات وارد شده به خط انتقال و ايستگاه هاي پمپاژ و اقدامات صورت گرفته براي رفع آنها، اظهار داشت: آبگيري مخزن سنگ آبي  از ساعت 17 روز گذشته آغاز شد كه پس از پايان اين مرحله، آب به سمت يزد جاري مي شود.
فلاح زاده با اشاره به اظهارنظر غيركارشناسي برخي از افراد درباره آب انتقالي به يزد، خاطر نشان ساخت: يك ليتر از آب انتقالي در گلخانه ها مصرف نمي شود و آب مورد نياز فولاد اردكان و بافق نيز از آبهاي لب شورآن مناطق تامين ميگردد.
اين مقام مسئول با اشاره به جنجال رسانه اي ضد انقلاب در خصوص وقايع اخير، گفت: منافقين به دنبال سوء استفاده از مشكلات صنفي براي ايجاد آشوب و اختلاف در كشور هستند.
وي در بخش ديگري از سخنان خود، بيلان منفي منابع آب استان يزد را يادآور شد و گفت: از سهميه اختصاص يافته به يزد تنها 55 ميليون متر مكعب آب در سال به اين استان منتقل مي شود.
استاندار با تأكيد بر اهميت توجه به مشكلات كشاورزان شرق اصفهان، تصريح كرد: آب  انتقالي به يزد ، حق قانوني مردم اين استان است.
وي همچنين بر ترويج فرهنگ صرفه جويي در مصرف آب توسط روحانيون و مبلغين تاكيد كرد.
فلاح زاده از عنايت خاص رهبر معظم انقلاب(مدظله العالي) و توجه ويژه رئيس جمهور ، پيگيري نماينده ولي فقيه در استان ، نمايندگان مجلس و وزيران مرتبط و همكاري امام جمعه و مسئولين اصفهان دراين راستا قدرداني كرد و صبر و همراهي مردم يزد را ارج نهاد.
در ادامه تعدادي از روحانيون و مبلغين، پرسشهايي در خصوص وضعيت آب يزد ، مطرح كردند كه استاندار يزد به اين سئوالات پاسخ داد.