به گزارش كميته تبليغات و اطلاع رساني ستاد انتخابات استان يزد، " غلامحسين دشتي " در اين نشست ضمن گراميداشت سالروز سفر مقام معظم رهبري(مدظله العالي) به استان دارالعباده، اظهار داشت : انتخابات آتي فقط يك رويداد استاني نيست بلكه يك بازتاب فرهنگي، سياسي، منطقه اي و جهاني با تاثيرگذاري بسيار بالاست.
رئيس ستاد انتخابات استان خاطرنشان كرد: پيوند عميق مردم با دين و مذهب در كشور اسلامي ايران پيام اصلي انتخابات آينده براي جهانيان است.
وي افزود: مردم با حضور در پاي صندوق هاي راي و مشاركت در خصوص انتخاب نمايندگان خود در مجلس شوراي اسلامي كه تصميم گيرندگان امور سياسي، فرهنگي و... در كشور هستند به ايفاي نقش پرداخته و رسالت خويش را به انجام خواهند رساند.
دشتي با اشاره به صبر و بردباري حضرت امام خميني(ره) در عرصه هاي سياسي و فرهنگي گفت: مديريت جامع و كامل ايشان الگويي از مديريت جامعه اسلامي بود كه صبر و شكيبايي در رفتار و گفتار امام (ره) نشان از منزلت و جايگاه مذهب تشيع داشته است.
رئيس ستاد انتخابات استان در پايان بر عمل به مرّ قانون، نگاه جامع داشتن به امور انتخابات ، با انگيزه و صبور بودن ، رعايت اصل بي طرفي و مستندسازي در تمام مراحل انتخابات را به مسئولين هيئت هاي اجرائي و نظارت استان تأكيد كرد.
جانشين رئيس ستاد انتخابات استان نيز در اين نشست برگزاري دوره هاي آموزشي تمامي عوامل اجرايي و نظارتي در انتخابات را ضروري و لازم دانست و افزود: طبق برنامه زمان بندي كميته آموزش تاكنون دوره هاي آموزشي ويژه اعضاي ستاد انتخابات، فرمانداران، بخشداران و كارشناسان امور فناوري فرمانداري ها در مركز استان برگزار شده است.
"مهدي تقوايي" در ادامه ايجاد فضاي سالم و شور انتخابات در جامعه را يكي از مهم ترين دلايل حضور حداكثري مردم در پاي صندوق هاي راي عنوان و تصريح كرد: برگزاري سالم انتخابات حفظ امانتي است كه  مردم و نظام در اختيار عوامل اجرايي و نظارتي انتخابات گذاشته اند.
رئيس هيئت نظارت انتخابات شهرستان يزد نيز گفت: تمامي مراحل انتخابات توسط مردم انجام مي پذيرد.
"هژبري" خاطرنشان ساخت: سرعت عمل در اجراي مراحل انتخابات نبايد دقت و ظرافت كار عوامل اجرايي و نظارتي را تحت الشعاع قرار دهد.
در اين نشست فرمانداران شهرستان هاي يزد و صدوق، مسئولان كميته هاي ستاد انتخابات استان و شهرستان يزد و بخشداران زارچ و خضرآباد به بيان ديدگاه ها و نكته نظرات خود پرداختند كه در پايان تصميمات لازم اتخاذ شد.