به گزارش روابط عمومي استانداري يزد،"محمد رضا فلاح زاده" در پيامي به اين همايش ضمن تجليل از خدمات ارزنده مرحوم دبيران آورده است:
 
هر كه شد محرم دل در حرم يار بماند         وانكه اين كار ندانست در انكار بماند
از صداي سخن عشق نديدم خوشتر         يادگاري كه در اين گنبد دوار بماند
فطرت تاريخ به مردان بزرگ در هر دورهاي كه باشند وفادار است و اخلاص و تعهد كيميايي است كه غبار روزگاران را از چهره خوبان مي زدايد و جوهر ايمان و خدمت، اكسيري است كه آدمي را جاودانه مي سازد.
نكوداشت مرحوم دبيران، اولين استاندار پس از انقلاب در دارالعباده يزد كه به صفات نيكو و اخلاق حسنه و كياست و مديريت آراسته بود، رسمي است خداپسند و شيوه ايست كه نهاد هر انساني را مسرور مي سازد و ضميرهاي پاك را به عرصه خدمت و اخلاص و آباداني تشويق مي كند.
هنر هديه ايست آسماني و كاري ترين وسيله ابلاغ و شعر و ادب كه آميخته با احساس و انديشه و عاطفه است. سوغاتي است الهي و همه اينها وقتي در وجود سياست پيشه اي مؤمن جاي گيرد، طوفاني از فضيلت و طراوت برپا مي  سازد. آنچنان كه دبيران زيست و انديشه و رفتار نمود. مردي چند تعهدي در عرصه سياست و اجتماع، بخاطر آراستگي درون به اين مزايا در خاطر كوير و كويريان هميشه ماندگار است و عرفان و عشق و ايمان او آنچنان بود كه اعتماد بزرگ مردي چون شهيد محراب آيت ا... صدوقي (ره) را به خود جلب كرد و آنچنان زيست كه پس از ده ها سال همايشي اينچنين براي گراميداشت خاطره اش خالصانه برپاست.
اينجانب تلاش ها و فداكاريهاي مدبرانه، ماندگار و مخلصانه مرحوم دبيران را به خانواده محترم و فرزندان بزرگوارش تبريك گفته و بر روان پاكش درود مي فرستم اميد آنكه زندگي اين مرد بزرگ درسي با شد براي همه آنهايي كه چگونه زيستن را مي جويند و آرمان بلند امام (رضوان الله تعالي عليه)و منويات رهبر معظم انقلاب اسلامي (مدظله العالي) را مي پيمايند تا امت اسلامي ايران در قله عزت و كرامت همواره پرچمدار فرهنگ اهل بيت (عليهم السلام) در جهان باشند.
غلامرضا دبيران(1296-1365) از اوایل سال 1358 به پیشنهاد شهيد صدوقی، استانداری یزد را پذیرفت.  برخي از آثار قلمي وي عبارتند از: يك دوره دستور زبان فارسي، ترجمه بيش از نيمي از نهج البلاغه به زبان فارسي، ديوان اشعار، ترجمه منظوم دعاها و مناجاتها، الفيه ابن مالك و قصيده ي لاميه، غديريه، برده بوصيري، نونيه و مارون بيك عبّود.
همچنين كتاب "ابجد عشق" شامل غزل ها، قصايد، مثنوي ها و انواع ديگر شعر از قبيل مسمط، تركيب بند، مستزاد، قطعه، رباعي و دو بيتي هاي  مرحوم دبيران  است.