به گزارش روابط عمومي استانداري يزد؛ آيت الله " محمد رضا ناصري " روز چهارشنبه در اين همايش كه در محل سالن همايش هاي حضرت باقر العلوم (ع) دانشگاه علوم پزشكي شهيد صدوقي (ره) برگزار شد، ضمن تاكيد بر حفظ سلامت افراد جامعه، ساماندهي مسائل بهداشتي و حوزه سلامت آحاد مردم استان را خواستار شد.
نماينده ولي فقيه در استان با اشاره به اهميت مقوله آموزش در راستاي ارتقاي نگرش صحيح اطبا به كار خود، داشتن راهنماي دلسوز، علم مكفي، تعهد لازم وايجاد اطمينان براي بيمار را از وظايف مهم و مورد توجه پزشكان در حال حاضر دانست.
وي  وجود  پزشك خانواده در زمينه پيشگيري از وقوع بيماري در هرخانواده را مهم ارزيابي كرد.
آيت الله ناصري همچنين بر حضور پزشك زن و مرد در هرخانواده براي رعايت شئونات ديني و اخلاقي و برگزاري كارگاه آموزشي براي پزشكان تاكيد كرد.
استاندار يزد نيز در اين مراسم با اشاره به اهميت پزشك خانواده، خاطر نشان كرد:  فرهنگ سازي در اين خصوص ضروري است و روحانيون نقش برجسته و مهمي را در اين زمينه ايفا مي كنند.
" محمد رضا فلاح زاده " تاكيدات ويژه دين اسلام در حوزه سلامت را يادآور شد و افزود: ائمه اطهار (س) نيز در زمينه طبيب حاذق و مورد وثوق سفارشاتي را داشته اند.
وي در بخش ديگري از سخنان خود، اهميت اجراي سند سلامت استان را يادآور شد و طرح پزشك خانواده را يكي طرح هاي عظيم كشوري عنوان كرد.
فلاح زاده مزاياي طرح پزشك خانواده را تشخيص و پيشگيري از بيماري، صرفه جويي در زمان و وقت و نقدينگي، افزايش كيفيت خدمات درماني، تشكيل پرونده الكتروني براي همه افراد خانواده  و كاهش هزينه هاي درمان برشمرد.
عالي ترين مقام اجرايي استان همت همه جانبه مسئولان، رسانه ملي، رسانه ها و مطبوعات، دستگاه هاي دولتي، فرمانداران و ائمه جمعه استان را در راستاي اجراي بهتر اين طرح كشوري خواستار شد.
رييس دانشگاه علوم پزشكي شهيد صدوقي (ره) استان نيز در اين همايش با گراميداشت سال توليد ملي، حمايت از كار و سرمايه ايراني، به  ارائه گزارشي از اقدامات اين دانشگاه در سال گذشته پرداخت.
" سيد جليل مير محمدي " اهداف طرح پزشك خانواده را عدالت در سلامت، اصلاح الگوي مصرف، ارتقاي سلامت و ...  عنوان كرد.
وي در دسترس بودن 24 ساعته پزشك در اين طرح را يادآور شد و از تحت نظر بودن 500 تا 2500 نفر توسط هر پزشك در طرح پزشك خانواده و عدم كاهش درآمد پزشكان عمومي، تخصص و فوق تخصص پس از اجرا خبر داد.