به گزارش روابط عمومي استانداري يزد،"مهدي غضنفري" در اين نامه آورده است:
حادثه معدن ذغال سنگ يال شمالي در طبس و ضايعه فقدان شماري از خدمتگزاران شريف حوزه معدن كه در اوج سربلندي به ديدار معبود شتافتند حادثه اي بود كه قلوب مديران و كاركنان وزارت صنعت ، معدن و تجارت را در غم فراق تلاشگران خدوم سوزاند و همگان را متأثر و اندوهگين نمود. بار ديگر ياد و خاطره جان باختگان و مصدومان اين حادثه را گرامي مي دارم و مايلم مراتب تاثر و همدردي صميمانه خود را با اعضاي خانواده و بازماندگان اين عزيران ابراز نمايم . روايت صادقانه و پايمردي اين سربازان فداكار خط مقدم اقتصاد كشور در اوراق زرين فعاليت هاي معدني ميهن اسلامي ثبت و همواره جاودان خواهد بود .
بي ترديد سرعت سازماندهي ، مديريت شايسته حادثه ، همدلي و تشريك مساعي صميمانه كليه مسئولان گروههاي امداد ، شهروندان متعهد و مجموعه سازمانها ، نهادها و دستگاههاي ذيربط در هدايت و راهبردي اين رخداد كه منجر به تسهيل و تسريع عمليات امدادي گرديد بيانگر عمق آگاهي و توجه مسئولان و مصداقي بارز از مسئوليت پذيري همگاني است .
وظيفه مي دانم از تعامل و همياري همگان بويژه استاندار محترم يزد و فرماندار محترم طبس و همكاري بي شائبه آنان كه مؤيد اهتمام دلسوزانه و مسئولانه و تعلق خاطر آنان به منافع ملي است تشكر نمايم و به نحو بايسته مورد تفقد و تقدير قرار گيرند .
از خداوند قادر براي جان باختگان ، رحمت واسعه الهي و براي بازماندگان داغدار ، تسكين آلام و صبر و اجر مسألت مي نمايم .