معاون سياسي و امنيتي استاندار :

به گزارش روابط عمومي استانداري يزد؛ " غلامحسين دشتي " روز سه شنبه در كارگروه فرهنگي، اجتماعي و خانواده با اشاره به اهميت ارائه سند توسعه فرهنگي و اجتماعي استان، همدلي ، همفكري و همراهي مسئولان مرتبط با اين طرح را بسيار مهم ارزيابي كرد و افزود: در تدوين اين سند بايد  اهداف كليه دستگاه هاي مرتبط مد نظر قرار گيرد.
وي در ادامه قابل ترين فرد براي شناخت ظرفيت هاي فرهنگي و تاريخي استان را خود مردم يزد دانست.
دشتي در بخش ديگري از سخنان خود، پيشاپيش سالروز ميلاد حضرت فاطمه زهرا(س)؛روز مادر و هفته زن  را گرامي داشت و برجسته نمودن جنبه هاي تربيتي، سياسي و اجتماعي زندگي  بزرگ بانوي جهان بشريت  را توسط  دستگاه هاي فرهنگ ساز  خواستار شد.
وي  پرداختن به نقش بانوان يزدي را در حوزه جهاد و شهادت و در قالب نمايشگاه و ... ضروري دانست .
معاون استاندار تهاجم فرهنگي گسترده به  بنيان خانواده به ويژه در حوزه هاي  عفاف و حجاب و همچنين تلاش استكبار جهاني در زمينه گرفتن هويت از  زنان ايراني را يادآور شد و خاطر نشان كرد: مادران و همسران شهدا با كلام خود مي توانند تمامي اين دسيسه ها را خنثي كنند .
بازرسي از ادارات استان در خصوص عفاف و حجاب، تعامل با دستگاه ها و اصناف در زمينه اشاعه فرهنگ عفاف و حجاب در فضاهاي كاري و ... از ديگر نكاتي بود كه مورد اشاره دشتي قرار گرفت.
مدير كل دفتر امور اجتماعي استانداري نيز در اين جلسه ضمن تشريح دستور كار جلسه، خواستار تعامل هر چه بهتر دستگاه هاي مرتبط  در خصوص سند توسعه فرهنگي و اجتماعي استان شد.
" سعيد عبداللهي " همچنين از آغاز اجراي طرح تاج گل در استان خبر داد.
مشاور استاندار و مدير كل امور بانوان و خانواده  استانداري نيز در اين مراسم برگزاري نمايشگاه توانمندي هاي زنان استان  در آخر اين هفته را يادآور شد.
" مريم عبدالحسين زاده " همچنين از برگزاري جشنواره فرهنگي هنري دختران فاطمي در سالن شهيد صدوقي (ره) با همكاري سازمان ورزش و جوانان خبر داد و افتتاح كانون فرهنگي و اجتماعي و انتشار ويژه نامه هفته زن با همكاري اداره كل فرهنگ و  ارشاد اسلامي  استان  را از ديگر اقدامات صورت گرفته در اين زمينه برشمرد.