به گزارش اداره كل روابط عمومي استانداري يزد، روز سه شنبه با حضور رييس سازمان امداد و نجات جمعيت هلال احمر كشور، معاونين استاندار، نمايندگان مردم استان در مجلس شوراي اسلامي و جمعي از مديران، پايگاه امداد هوايي استان يزد افتتاح شد.
معاون سياسي، امنيتي و اجتماعي استاندار يزد در اين مراسم ضمن تبريك عيد سعيد قربان از زحمات مسئولان مرتبط با موضوع امداد و نجات در استان قدرداني كرد.
"غلامحسين دشتي" به موفقيت ها و خدمات نيروهاي جمعيت هلال احمر استان در حوادث مختلف اشاره كرد و افزود: آموزش، آمادگي و حس نوع دوستي از ويژگي هاي اين نيروهاي ارزشمند مي باشد كه نتيجه آن در كاهش اثرات بلايا و حوادث مشهود بوده است.
وي گفت: در استان يزد همواره زمينه فكري، روحي و فرهنگي ايثار و خدمت رساني وجود دارد و لذا با توجه به موقعيت جغرافيايي اين استان مي توان يك پايگاه با گستره كشوري ايجاد كرد تا شاهد امداد رساني بهتر اين استان براي ساير استان ها باشيم.
رييس سازمان امداد و نجات جمعيت هلال احمر كشور نيز در اين مراسم از تلاش ها و همكاري هاي مسئولان استان يزد در ايجاد اين پايگاه قدرداني كرد.
"محمود مظفر" به تاكيدات رهبر معظم انقلاب(مد ظله العالي) بر مقابله با حوادث در ابلاغ سياست هاي كلي نظام اشاره كرد و اظهار داشت: توسعه و تقويت شبكه امداد و نجات جمعيت هلال احمر در بخش هاي زميني، هوايي و دريايي در برنامه پنجم توسعه نيز ديده شده است.
وي گفت: تاكنون 19 پايگاه امداد هوايي در استان هاي كشور ايجاد شده است كه در تلاشيم همه استان ها به اين پايگاه مجهز شوند.
مظفر ادامه داد: از ابتداي سالجاري تاكنون 22 هزار عمليات امداد و نجات در سطح كشور اجرا شده است كه باعث شد جمعيت كثيري از هموطنان به سلامت به آغوش خانواده ها باز گردند.
نماينده مردم يزد و صدوق در مجلس شوراي اسلامي در اين مراسم از حضرت امام(ره) و شهيدان والا مقام بخصوص شهداي امدادگر ياد كرد و گفت: از 30 نوع حادثه شناسايي شده در كشور 16 نوع  در يزد اتفاق مي افتد و اين بيانگر حادثه خيز بودن يزد است، لذا بايد  براي بهترين امدادرساني در كوتاه ترين زمان تلاش صورت بگيرد.
"محمد صالح جوكار" اظهار داشت:در حوادثي كه تاكنون در استان يزد داشته ايم امدادگران هلال احمر و بسيجيان سرافراز اولين كساني بودند كه در محل حادثه حاضر شده اند و دستان امدادگران، شفابخش دلهاي حادثه ديدگان شده است.
وي اهميت كاهش زمان حضور در محل وقوع حادثه را يادآوري كرد و با اشاره  به حادثه اتوبان تهران- قم ، خاطر نشان كرد: اين حادثه بايد در كوتاه ترين زمان مديريت مي شد تا شاهد از دست دادن تعدادي از هموطنان  هم استاني نباشيم.
اين مقام مسئول گفت: امروز دپو كردن امكانات و تجهيزات امدادرساني در تهران شايسته نيست چرا كه تهران مركزيت جغرافيايي ندارد.
جوكار ادامه داد: استان يزد چهار راه مواصلاتي شمال –جنوب و شر ق به غرب كشور است و با توجه به ساير ظرفيت هاي اين استان مي توان با تجهيز يزد امداد رساني به ساير استان ها را تسهيل كرد.
وي همچنين ايجاد پايگاه هاي امداد و نجات جاده اي در كشور  را از اقدامات قابل تحسين دانست.
در ابتداي اين مراسم رييس جمعيت هلال احمر استان يزد  پس از خير مقدم به مدعوين، گزارشي مختصر از روند اجراي پروژه پايگاه امداد هوايي استان ارائه كرد.
"پارساييان" گفت: اين پايگاه با زيربناي 2هزار و 160 متر مربع با اعتباري به مبلغ 19 ميليارد ريال از محل اعتبارات مديريت بحران استان احداث شده است.
وي همچنين گفت: فعلا در هر ماه به مدت 15 روز يك فروند هلي كوپتر در اين پايگاه مستقر است كه با توجه به پيگيري هاي صورت گرفته در آينده نزديك يك فروند هلي كوپتر براي استقرار دائم در پايگاه امداد هوايي استان اختصاص داده مي شود.