به گزارش روابط عمومي استانداري يزد، آيت ا... " محمد رضا ناصري " روز دوشنبه در اين مراسم با اشاره به حضور گسترده و پر شور مردم در راهپيمايي 22 بهمن، اظهار داشت: ملت ايران با حضور خود در اين مراسم نشان دادند كه با تمام قدرت ادامه دهنده راه امام راحل عظيم الشان (ره) و انقلاب هستند.
امام جمعه يزد رشد عقلاني ملت ايران را يادآور شد و افزود: تبليغات سوء بيگانگان هيچگونه خللي در روند پيشرفت كشور ايجاد نكرده و مردم قادر به تشخيص صحيح از غير صحيح مي باشند.
وي در ادامه انسان را هدف خلقت نظام آفرينش دانست و خاطر نشان ساخت: هدف خلقت انسان رسيدن به كمال است.
آيت ا... ناصري جايگزيني حكومت الهي به جاي حكومت طاغوتي را نتيجه تلاش حضرت امام خميني (ره) بيان كرد.
نماينده ولي فقيه در استان در بخش ديگري از سخنان خود، تصريح كرد: ايجاد دانشگاه فرهنگيان حركت عظيمي در راستاي تربيت معلماني آگاه، عالم، با اعتقاد، دلسوز و ... است كه تربيت فرزندان آينده اين مرز و بوم را بدنبال دارد.
امام جمعه يزد معلمي را در وهله اول شامل تربيت و تزكيه و در مرحله بعدي شامل آموزش دانست و افزود: خانواده و معلمين در برابر كوچكترين اعمال خود در راستاي تربيت فرزندان و دانش آموزان خود جوابگوي درگاه احديت در ديار باقي هستند.
آيت ا... ناصري در ادامه معلمي را شغل انيبا يعني هدايت انسان ها عنوان كرد و گفت: علم مفيد كمال انسان را بدنبال دارد.
وي ارتباط قوي با خدا، تقويت دين، كمال ايمان، آشنايي با قرآن و ... را از جمله اولويت هاي فراگيري اين دانشجويان برشمرد.
امام جمعه يزد اظهار اميدواري كرد: دانشگاه فرهنگيان يزد الگويي براي تمام كشور شود.
استاندار يزد نيز ضمن تبريك دهه مبارك فجر، ياد و خاطره شهيدان والامقام بويژه شهيدان استان يزد را گرامي داشت و افزود: 700 نفر دانش پژوه در پرديس شهيدان پاكنژاد از سراسر كشور به كسب علم و دانش مشغول خواهند شد.
" محمد رضا فلاح زاده " توجه به ايمان بصورت ثابت و استوار را بسيار مهم ارزيابي و خاطر نشان كرد: عمل صالح يكي ديگر از اموري است كه بايد مد نظر دانش پژوهان دانشگاه فرهنگيان قرار گيرد كه اين همان انجام واجبات است.
وي مطالعه كتب مذهبي و از جمله قرآن را در راستاي استفاده بهينه از وقت ضروري دانست و اظهار داشت: اسلام ديني سياسي است و اين را از آياتي كه در خصوص جهاد و شهادت، امر به معروف و نهي از منكر، ولايت، حدود و ديات در قرآن آمده است مي توان استنباط كرد.
عالي ترين مقام اجرايي استان تاكيد كرد: معلمان با روحيه اي انقلابي و در خط ولايت فقيه و مسير حق به حركت خود يعني تربيت دانش آموزاني متعهد و دلسوز ادامه دهند.
ريیس پردیس شهیدان پاک نژاد یزد نيز تاكيدات رهبر فرزانه انقلاب (مد ظله العالي) در خصوص دانشگاه فرهنگيان و جايگاه آن را يادآور شد و اظهار اميدواري كرد: اين دانشگاه نيروي انساني مورد نياز آموزش و پرورش استان را تامين خواهد كرد.
" احمد شیرزاد" افزود: محتواي آموزشي رشته هاي دانشگاه فرهنگيان با همكاري حوزه علميه قم تنظيم شده است.
در پايان اين مراسم با اهداء لوح سپاس از خانواده شهيدان پاكنژاد و چند تن از برگزيدگان تجليل شد.