به گزارش اداره كل روابط عمومي استانداري يزد، در اين پيام آمده است:
درآموزه هاي اصيل  و ناب مكتب مترقي اسلام، تأكيد فراواني بر كار، تلاش، جنبش و حركت شده است به گونه اي كه در اسلام، عبادت به 10 قسمت تقسيم شده كه 9 قسمت از آن را كار و كسب روزي حلال به خود اختصاص داده است . از سوي ديگر اين دين عزيز، احترام ويژه و جايگاه خاصي براي كارگران تلاشگر قائل شده است به نحوي كه پيامبر گرامي اسلامي(ص) بردست پينه بسته كارگر بوسه زده و حضرت امام رضا(ع) بر پرداخت سريع دستمزد كارگران تأكيد مي نمودند.
قشر شريف  و زحمتكش كارگر با تلاش تعهد آميز خود در احداث راه ها،  اجراي خطوط آبرساني، گازرساني، حفاري قنات ها ، ايجاد باغات و مزارع و ... جامعه را مرهون زحمات خود مي كند و افق هاي اميدبخش را در عرصه هاي مختلف عمران و آباداني ، توليد ملي و... نمايان مي سازد بنابر اين ترديدي نيست كه  بخش معظمي از دستاوردهاي ارزشمند نظام مقدس جمهوري اسلامي ايران مديون مقاومت، سختكوشي،درايت و خلاقيت كارگران متعهد ايران اسلامي در همه حوزه ها است كه با  كوشش و جوشش عالمانه و عاملانه  خود و با اتكاء بر نيروي ايمان الهي، در مسير بالندگي و تعالي ميهن عزيز خويش گام بر مي دارند. از همين رو امام راحل عظيم الشأن(ره) ، فرمودند: «چرخ عظيم جوامع بشرى ، با دست تواناى كارگران در حركت و چرخش است. » رهبر معظم انقلاب(مدظله العالي)  نيز خطاب به كارگزاران عزيز می فرمایند:  «این کاری که  شما برای توسعه و پیشرفت کشور می کنید این یک عبادت قطعی است.»
اینجانب ضمن گراميداشت ياد و خاطره همه شهداي والامقام کارگر، روز جهاني كارگر را به تمام کارگران خدوم ، زحمت کش و پر تلاش ايران اسلامي و استان يزد تبريك و تهنيت عرض نموده ، موفقيت روز افزون همگان را از درگاه  باريتعالي مسألت مي نمايم.
محمد رضا فلاح زاده
استاندار يزد