به گزارش اداره كل روابط عمومي استانداري يزد، "محمد رضا فلاح زاده" در اين پيام آورده است:
سوم و چهارم شعبان المعظم، سالروز میلاد خجسته و موفورالسرور سيد و سالار آزادگان جهان حضرت اباعبدالله الحسين(ع) و بزرگ جانباز اسلام و پرچمدار دفاع از حرمت حریم ولایت، حضرت اباالفضل العباس(ع) به واسطه رشادت و جانفشانیهای پاسداران رشيد و غيور انقلاب اسلامی و همچنين فداکاری و ایثارگری جانبازان سرافراز و دلاور به روزهای پاسدار و جانباز ناميده شده است.
پاسداران؛آزادگان و رادمرداني با آرمان‌هاي الهي و جهان شمول هستندکه در سرنوشت سازترين لحظات حساس تاريخ از متن مردم بر مي خيزند و شجاعانه و استوار در مسير نيل به حق و حقيقت گام برمي دارند. وجه تسميه سالروز ميلاد خجسته حضرت سيد الشهدا(ع) به روز پاسدار، آرمان مقدس پاسداران عزيز است كه حفاظت و نگهباني از نظام اسلامي را وجهه همت و غيرت خود قرار داده اند. یاد و خاطره سلحشوري، رشادت و دلاورمردي پاسداران انقلاب اسلامي، به ويژه سرداران شهيد در عرصه هاي مقدس ايثار و نثار ، هرگز از صحیفه جان و لوح اذهان محو نمیگردد و تا ابد جاودانه می ماند. حضرت امام راحل عظیم الشأن(ره) کراراً در بیانات ارزشمند خود  از پاسداران  تجلیل کرده  و فرمودند: "شما پاسداران اسلام را نجات داديد."
جانبازان گرانقدر و ارجمند نيز بندگان محبوب خداوند و اسناد پويا و زنده ایثارگری و ترجمان ارزشمند از خود گذشتگي در طريق حق حفظ ارزشهای اسلام ناب محمدی(ص) هستند. این عزيزان که رهبر معظم انقلاب اسلامی(مدظله العالی) درباره آنان فرمودند:"صبر و استقامت جانبازان موجب سربلندي و افتخار اسلام است"  در حقيقت ، عاشقاني از تبار ايمان و انقلاب هستند که با سلاح معنویت و عقیده ، دست از علايق مادي و ذخارف  زندگي دنيوي شسته و در ستیز با دشمنان قسم خورده اسلام و انقلاب، جانانه ايستادگي كرده اند.
نبايد از نظر دور داشت كه اين همه ايثار و فداكاري پاسداران و جانبازان، تنها به دوران طلايي دفاع مقدس منحصر نمي گردد بلكه آنان پس از آن روزهاي سخت و حساس، همچنان در عرصه هاي متعددي همچون مقابله باتهاجم، شبيخون و ناتوی فرهنگي ، جنگ نرم و در عرصه هاي عمران، صنعت و آباداني ميهن عزيز اسلامي دست به خلق حماسه هاي بزرگي زده و با حضور فداکارانه ، فعالانه و درس آموز خود، امنيت  و سرافرازي را در  ايران اسلامی برقرار و پابرجا كرده اند.
اينجانب ضمن تهنيت اعياد خجسته شعبانيه، فرا رسيدن روز پاسدار و جانباز را به همه پاسداران انقلاب اسلامي و جانبازان فداكار تبريك و شادباش عرض نموده ، موفقيت  روز افزون همگان از درگاه خداوند متعال مسئلت می نمایم.