به گزارش روابط عمومي استانداري يزد، محمدرضا فلاح زاده در اين پيام آورده است: در سالهاي اخير، آموزش هاي فني و حرفه اي نقش بسزايي در اشتغالزايي جويندگان كار داشته است و بي¬ترديد ريشه زير ساخت‌هاي توسعه كشور، نيروهاي ماهر و كارآمد هستند. توجه به مهارت هاي فني در رشته هاي گوناگون و به كارگيري توانايي هاي فني در كارها نقشي تعيين كننده در توليد ثروت و ايجاد اشتغال ايفا مي كند.
با توجه به پيشرفت علم و تكنولوژي و توسعه رشته‌هاي صنعتي، آموزش فني و حرفه‌اي يكي از نيازهاي امروز كشور محسوب مي‌شود كه با افزايش توانمندي، خلاقيت و بكارگيري دانايي و دانش تاثيرات زيادي را در مهارت آموزي و ايجاد امنيت شغلي دارد. بهبود آموزش‌هاي فني و حرفه‌اي به منظور فراهم آوردن زمينه اشتغال جوانان و ارائه راهكارهاي مناسب و عملي براي ارتقاء سطح آموزش از جمله ضروري ترين اقدامات است.
با تحقق و گسترش فرهنگ مهارت آموزي، رويكرد جوانان نسبت به كار تغيير يافته و آنان به جاي جستجوي كار در محيط اداري، كار را در بازوان، فكر، انديشه، مهارت و تخصص خود جستجو خواهند كرد و بي¬شك  اين اتفاق، در كنار برپايي رقابت هاي سازنده و مفيد در عرصه¬هاي مهارت آموزي،        مي تواند در حل معضل بيكاري در كشور موثر واقع گردد.
اينجانب در پايان با گراميداشت هفته مهارت به ويژه 6 مردادماه روز مهارت و ترويج آموزش فني و حرفه اي، اين ايام را به همه دست اندر كاران عرصه آموزش و مهارت هاي فني حرفه اي تبريك گفته و موفقيت همگان را در راستاي استراتژي بلند امام راحل(ره)، منويات مقام معظم رهبري(مدظله العالي) و سياست هاي دولت نهم از درگاه خداوند متعال موفقيت مسئلت مي نمايم.