به گزارش روابط عمومي استانداري يزد، مردم تفت ضمن عزاداري و ذكر مصائب اهل بيت عصمت و طهارت(ع) با نماينده خود در مجلس شوراي اسلامي وداع كردند و سپس نماز ميت توسط  نماينده ولي فقيه در استان و امام جمعه يزد اقامه شد.
استاندار يزد نيز در سخناني ضمن تسليت درگذشت نماينده مردم تفت و ميبد در مجلس شوراي اسلامي، به تشريح برخي از فعاليتهاي مرحوم يحيي زاده در دوران دفاع مقدس پرداخت و گفت: ايشان در دوران دفاع مقدس دو شادوش برادر شهيدش به مصاف با دشمنان خدا رفت.
"محمد رضا فلاح زاده" افزود: حجت الاسلام و المسلمين يحيي زاده ، روزي در عرصه جهاد و شهادت، روزي در ميدانهاي علم و انديشه و تعليم و تربيت و در اين سالها در عرصه قانونگذاري براي پيشرفت كشور قدم بر داشت.
وي خدامحوري، توسل مداري، ولايتمداري و مردم داري را از ويژگيهاي بارز يحيي زاده  برشمرد و تصريح كرد: ايشان حقيقتا يك خدمتگزار صديق براي مردم بود.
امام جمعه تفت نيز در سخناني  تواضع، ولايتمداري و مردمي بودن را سه خصلت بارز شخصيت حجت الاسلام و المسلمين يحيي زاده دانست.
حجت الاسلام و المسلمين "مديح" ضمن تسليت ارتحال نماينده مردم تفت و ميبد در مجلس شوراي اسلامي، گفت: مرحوم يحيي زاده براي استان يزد، به ويژه شهرستانهاي تفت و ميبد نعمتي بي نظير بود كه از دست ما رفت.
فرزند نماينده فقيد مردم تفت و ميبد در مجلس شوراي اسلامي، نيز در سخناني از ابراز همدردي  مسئولين و قدرشناسي مردم تشكر كرد.
حجت الاسلام " سيد علي يحيي زاده"  اظهار اميدواري كرد: منش و سلوك رفتاري ايشان در زندگي اجتماعي مسئولين الگو باشد.
در ادامه اين مراسم، بخشي از وصيت نامه  حجت الاسلام و المسلمين "سيد جلال يحيي زاده" ؛ نماينده فقيد مردم تفت و ميبد در مجلس شوراي اسلامي قرائت شد.
مرحوم یحیی زاده متولد سال ۱۳۳۹ شمسی ، در سه دوره متوالی(ادوار هفتم، هشتم و نهم)، عهده دار نمایندگی مردم تفت و میبد در مجلس شورای اسلامی بود و در این سمت به عنوان فردی مردمی، ساده زیست، منظم، مومن و انقلابی نزد همگان زبانزد بود.
وي که از حدود یک ماه پیش دچار پارگی عروق و سکته مغزی شده بود، بامداد ديروز در بیمارستان فیروزگر تهران درگذشت.
روابط عمومی استانداری یزد نیز این ضایعه دردناک را به محضر مقدس امام زمان(عج)، مقام معظم رهبری(مدظله العالي)، خاندان مومن و فرهيخته يحيي زاده و مردم ولایی و انقلابی شهرستان های میبد و تفت تسلیت عرض نموده و برای روح آن فقید سعيد علو درجات را از درگاه ایزد منان مسئلت می نماید.