به گزارش روابط عمومی استانداری یزد، محمدرضا فلاح زاده در این پیام آورده است: هفته معلم یادآور خاطره استاد شهید آیت ا... علامه مرتضی مطهری (ره) معلم حقیقی اسلام ناب محمدی(ص) است. این معلم شهید، پاره تن امام راحل « قدس سره » بود به نحوی که ایشان در خصوص استاد مطهری می فرمایند: مطهری فرزندی عزیز برای من و پشتوانه ای محكم برای حوزه های دینی و علمی و خدمتگزاری سودمند برای ملت و كشور بود.
تلاش معلم، تلاشی خالصانه و صادقانه در مسیر ارزش‌ها و کرامت انسانی است تا با بیداری ضمیرهای پاک انسانها زمینه گسترش فرهنگ ارزشی دین را فراهم آورد. به راستی تعلیم و پرورش صحیح انسانها حقیقتا از شئونات الهی به شمار می رود و حضرت امام خمینی(ره) چه زیبا شغل شریف معلمی را شغل الله لقب داده اند چرا که خداوند تبارک و تعالی نیز از طریق وحی انسانها را به نورانیت، محبت و درجات عالی دعوت می نماید. معلم، امانت داری است که انسان، امانت اوست و این مسئله بیش از پیش وظیفه سنگین و مسئولیت خطیر معلمین را مبرهن می سازد.  
به راستی که معلمی شغل انبیا و مظهر جانفشانی و فداکاری در عرصه های علم آموزی و تعلیم و تربیت فرزندان میهن اسلامی است. معلم همچو شمعی پرتلالو ‌ایمان و اعتقاد الهی را بر قلبهای روشن حک کرده و سیاهی جهل را از دل‌ها زدوده و زلال دانایی را در وجود انسانهای خالص جاری می‌کند.
بی تردید رشد و تعالی میهن عزیز اسلامی تنها با كوشش عالمانه و انديشه خردورزانه معلمین و آموزگاران گرامی حاصل خواهد شد به نحوی که رهبر عظیم الشان انقلاب اسلامی(مدظله العالی) معلمان را سازندگان نسل آینده و چراغ مملکت دانسته اند و این مسئله به خوبی جایگاه والای شغل شریف معلمی را نمایان می سازد.
اینجانب ضمن گراميداشت ياد و خاطره استاد شهيد آیت ا... علامه مرتضي مطهري(ره) و نيز همه شهداي معلم،  اين ايام را به همه معلمين متعهد و وظيفه شناس تبريك گفته  و موفقيت همگان را در راستاي آرمان هاي بلند امام راحل(ره) و پرتو منويات مقام معظم رهبري(مدظله العالي) از درگاه خداوند متعال مسئلت مي نمايم.