پیام رئیس شورای اسلامی استان به‌مناسبت هفته دفاع مقدس

"سیدمحمود میرابوالقاسمی" رئیس شورای اسلامی استان در پیامی دفاع مقدس را، نام‏‌آشناترین واژه در قاموس حماسه‏‌های عزت آفرین ایران دانست و خاطرنشان کرد: ‌خاطرات دلاوری‏‌های آن هشت سال، در تاریخ شکوهمند این دیار به یادگار مانده و خواهد ماند.

به گزارش اداره کل روابط عمومی استانداری یزد، متن کامل پیام "سیدمحمود میرابوالقاسمی" رئیس شورای اسلامی استان به مناسبت هفته دفاع مقدس به شرح زیر است:

دفاع مقدس نام‏‌آشناترین واژه در قاموس حماسه‏‌های عزت آفرین ایران ‌عزیز اسلامی است و ‌خاطرات دلاوری‏‌های آن هشت سال، در تاریخ شکوهمند این دیار به یادگار مانده و خواهد ماند.
ایران هرگز به منظور فزون‏‌خواهی و قدرت‏‌طلبی وارد عرصه جنگ نشد، بلکه روحیه حمیت و غیرت فرزندان این آب و خاک بود که به تأسی از مولا و سالارشان حضرت حسین بن علی(ع) در تحقق شعار «هیهات منّا الذله» کوشیدند تا هرگز تسلیم ننگ، ذلّت و زبونی نشوند و از کیان و حیثیت اعتقادی خود دفاع کنند.
یکی از ثمرات بزرگ دفاع مقدس، فرهنگ سازی است.
در دفاع مقدس جوانان و رزمندگان اسلام با ازخودگذشتگی‏‌ها و ایثارگری‏‌های خود، آیین و مرامی را بنیان نهادند که ایثار و شهادت به عنوان فرهنگی ارزشی و ارزشی فرهنگی همه جریان‏ها و مسائل دیگر را تحت الشعاع قرار داده است.
دفاع مقدس احیا کننده خودباوری مردمی بود که آنان بار دیگر با اعتماد به نفس، تار و پود اسارت وابستگی را گسستند و با تلاش و همت، حركت قطار پيشرفت و توسعه ايران اسلامي را به واسطه نهضت تولید علم شدت بخشیدند و قله های رفیع علم و دانش را فتح نمودند تا شاهد عزّت و عظمت کشورشان باشند.
اینجانب فرا رسيدن هفته دفاع مقدس که نمودار مجموعه‌ای از برجسته ترین افتخارات ملت ایران در دفاع از مرزهای میهن اسلامی و جان‌فشانی دلاورانه در پای پرچم برافراشته اسلام و قرآن است را به ساحت مقدس حضرت بقیة الله الاعظم (عج)، رهبر معظم انقلاب اسلامی حضرت آیت الله العظمی خامنه‌ای (مدظله العالی) و ملت شهید پرور ایران اسلامی، تبریک عرض نموده و از خداوند متعال توفیق ادامه راه شهیدان جنگ تحمیلی را برای خود و همگان مسئلت می نمایم.

مطالب مرتبط

هیچ نتیجه‌ای یافت نشد.
افزودن نظرات