پیش بینی یک هزار و ۵۰ دستگاه احراز هویت برای انتخابات ۲۸ خرداد

رئیس کمیته فناوری اطلاعات ستاد انتخابات استان یزد از پیش بینی یک هزار و ۵۰ دستگاه احراز هویت در این استان جهت اخذ استعلام در انتخابات ۱۴۰۰ خبرداد.

به گزارش کمیته تبلیغات و اطلاع رسانی ستاد انتخابات استان یزد، محمدحسین زارع، رئیس کمیته فناوری اطلاعات ستاد انتخابات استان یزد گفت: یک هزار و ۵۰ دستگاه احراز هویت جهت احراز هویت رای دهندگان در ۹۶۶ شعبه اخذ رای استان در سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری و ششمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا پیش بینی شده است.
وی با بیان اینکه استفاده از دستگاه احراز هویت دقت فرایند اخذ رای در شعب را افزایش می دهد، اظهارداشت: در این فرایند با استفاده از ثبت اطلاعات شناسنامه و كارت ملي رای دهندگان در سيستم، اصالت سند شناسايی کنترل شده و از اخذ رای تكراری و اخذ رای با شناسنامه متوفی جلوگیری می کند.
مهندس زارع ادامه داد: با توجه به اتصال دستگاه احراز هویت به بانک اطلاعاتی ثبت احوال، با وارد کردن اطلاعات شناسنامه‌ ی افراد، سن رای دهندگان رصد و در صورتی که به سن قانونی شرکت در انتخابات نرسیده باشند، به صورت اتوماتیک و سیستمی از رای دادن آن ها جلوگیری می شود.
رئیس کمیته فناوری اطلاعات ستاد انتخابات استان یزد خاطرنشان کرد: هيچ گونه ارتباطي بين برگ رای و سامانه احراز هویت وجود ندارد و فقط اسامی نامزدها بر روی آن درج می شود و محتوای برگ رای كاملا محرمانه خواهد بود.
وی با تاکید بر اینکه ملاک اخذ رای، پاسخ استعلام اخذ شده از دستگاه احراز هویت الکترونیکی است، اضافه کرد: در دوره‌های قبل انتخابات، ملاک اخذ رای از واجدین شرایط شرکت در انتخابات، مهر شناسنامه فرد بود اما در این دوره اگر سامانه تشخیص داد که فرد یک بار رای داده است، به او تعرفه داده نمی شود.

مطالب مرتبط

هیچ نتیجه‌ای یافت نشد.
افزودن نظرات