استاندار يزد در همايش منطقه اي آموزشي توجيهي انتخابات:

به گزارش روابط عمومي استانداري يزد، "محمد رضا فلاح زاده" در افتتاحيه  همايش منطقه اي آموزشي توجيهي انتخابات يازدهمين دوره رياست جمهوري و چهارمين دوره شوراهاي اسلامي شهر و روستا كه با حضور مسئولين مرتبط از استان هاي اصفهان، چهار محال و بختياري برگزار شد به بيان اهميت انتخابات آينده پرداخت.
استاندار در ابتداي  سخنان خود  گزارشي از توانمندي ها و پتانسيل هاي اين استان ارائه كرد.
كسب رتبه اول كنكور سراسري در نوزده سال متوالي، 870 واحد صنعتي در حال ساخت، كسب رتبه ششم در حوزه صنعت كشور،كسب رتبه سوم توليد محصولات گلخانه اي ، دارا بودن بالاترين ذخاير معدني در كشور و .... از جمله توانمندي هاي هاي استان يزد است كه فلاح زاده به آن اشاره كرد.
فلاح زاده در بخش ديگري از سخنان خود با بيان اينكه هدف انبيا و اولياء استقرار حكومت الله در جهان بوده است به ميدان نبرد هميشگي بين جبهه حق و باطل اشاره كرد و افزود: انقلاب اسلامي ايران نيز در هيچ زماني از اين نبرد جدا نبوده است.
وي همچنين به بيان فرمايشات حضرت امام (ره) در خصوص جايگاه ولي فقيه پرداخت و خاطر نشان كرد: در جمهوري اسلامي حاكميت در اختيار فرد نيست بلكه ولي فقيه تا زمان وقوع حكومت جهاني حضرت ولي عصر(عج)زمام حكومت را بر عهده دارد.
استاندار به دو موضوع مقبوليت و مشروعيت در نظام جمهوري اسلامي ايران اشاره كرد و گفت مقبوليتي كه از جانب مردم شكل مي گيرد به حكم ولي فقيه مشروعيت مي يابد.
عالي ترين مقام اجرايي استان با بيان اهميت موضوع اخلاق در حكومت اسلامي گفت: حضرت امام (ره) و رهبر معظم انقلاب(مدظله العالي) در بين همه بزرگان اين حوزه سرآمد هستند.
وي در بخش پاياني سخنان خود به موضوع انتخابات اشاره كرد و افزود: حضور مردم در انتخابات به معناي اعتماد مردم به رهبري و اعتماد آنها به نظام مقدس جمهوري اسلامي است.
استاندار همچنين تحكيم وحدت مردم، ايجاد شور و نشاط اجتماعي و سياسي، پايبندي به مشروعيت و بالارفتن مقبوليت نظام را از بركات حضور مردم در انتخابات برشمرد.
مدير كل سياسي و انتخابات وزارت كشور نيز در اين همايش ضمن قدرداني از زحمات مسئولين استان يزد در برگزاري اين همايش گفت:در دوران دفاع مقدس فرماندهان بيان مي كردند هر آنچه آموزش بيشتر شود در ميدان جنگ خون كمتري ريخته مي شود و در برگزاري انتخابات ما با همين منطق عمل خواهيم كرد.
"حسنعلي نوري" همزمان شدن دو انتخابات رياست جمهوري و شوراهاي اسلامي شهر و روستا و همچنين برگزاري رايانه اي انتخابات را از مهمترين عوامل اهميت انتخابات آينده برشمرد.
وي با اشاره به اينكه انتخابات يعني برنامه ريزي و هماهنگي و نظم، بر رعايت نظم و هماهنگي در اجراي انتخابات تاكيد كرد.
نوري اظهار داشت: مجريان انتخابات بايد شناخت كاملي از همه جوانب آن داشته باشند و توجه داشته باشند اين انتخابات الگويي براي ملت هاي ديگر خواهد بود.
وي تصريح كرد: ما بايد با برگزاري انتخابات سالم و با شكوه، تهديدهاي دشمنان را بار ديگر به فرصت تبديل كنيم.
وي اشاره اي به فتنه 88 داشت و افزود: همين طور كه ما در آن فتنه ها تجربيات خوبي كسب كرديم مطمئناً دشمنان اين نظام نيز در لايه هاي پيچيده فتنه تجربه آموخته اند.
وي در پايان سخنان خود، امانت داري، قانونمندي، عدالت محوري و تلاش براي مشاركت گسترده را شعار انتخابات اعلام كرد و افزود با سه ركن اعتقاد، ايمان و اميد مي توانيم به اين شعار جامه عمل بپوشانيم.
در ادامه اين همايش كارگاه هاي آموزشي با موضوعات مختلف برگزار شد.