استاندار یزد در نشست شورای برنامه ریزی و توسعه استان عنوان کرد :

یزد؛ آغازگر ایجاد گفتمان اقتصاد دانش بنیان در کشور

استاندار یزد با اشاره به مطرح کردن گفتمان اقتصاد دانش بنیان در سفر رئیس جمهور به استان عنوان کرد: پس از این سفر، کلید واژه اقتصاد دانش بنیان در بسیاری از سخنرانی های رئیس جمهور استفاده شد و دکتر روحانی خواستار اقدامات جدی در این حوزه در استان های کشور شد.

به گزارش اداره کل روابط عمومی استانداری یزد، «محمد علی طالبی» در نشست شورای برنامه ریزی و توسعه استان یزد که با حضور نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی و دیگر اعضای شورا و به منظور توزیع پیشنهادی اعتبارات قانون متوازن از اعتبارات کشور، تبیین آیین نامه اجرایی تبصره 19 قانون بودجه سال 99 و ارائه گزارش طرح تدوین برنامه عملیاتی توسعه نظام نوآوری در استان، در سالن کوثر استانداری برگزار شد، با بیان اینکه گفتمان اصلی ای که ما در جریان سفر رئیس جمهور به استان دنبال کردیم، گفتمان اقتصاد دانش بنیان بود، افزود: توجه ویژه به اقتصاد دانش بنیان و همچنین تبدیل استان به پایلوت اقتصاد دانش بنیان در کشور از جمله مسائل مطرح شده از سوی استان در سفر رئیس جمهور بود که که مورد استقبال و حمایت دکتر روحانی قرار گرفت.
وی با بیان اینکه چشم انداز ما تبدیل استان یزد به عنوان برترین استان کشور در زمینه اقتصاد دانش بنیان کشور است، تاکید کرد: از نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی می‌خواهیم از جایگاه خود برای کمک به این هدف استفاده کنند.
دکتر طالبی با تاکید بر اینکه موضوع اشتغال استان با احداث کارخانه و معدن حل نمی‌شود ، افزود: تجربه ثابت کرده که این نوع مشاغل مورد اقبال یزدی ها نبوده و تنها به آمار مهاجرین و بیکاران استان اضافه می‌کند.
استاندار ایجاد اشتغال در حوزه دانش بنیان بهترین راهکار برای حل دائمی مشکل بیکاری استان دانست و تاکید کرد: ورود جدی به این حوزه، چالش‌های زیست محیطی، اتباع، مهاجرت و برخی دیگر از مشکلات استان را حل خواهد کرد.

مطالب مرتبط

هیچ نتیجه‌ای یافت نشد.
افزودن نظرات