استاندار یزد در نشست کارگروه سازگاری با کم آبی استان عنوان کرد: مدیریت مصرف آب در تمامی حوزه ها و تعریف پروژه هایی در این راستا در اولویت قرار گیرد

آب؛ فصل مشترک مطالبات مردم و دغدغه مندان استان/ حمایت از محصولات دانش بنیان کاهش دهنده مصرف آب در دستور کار استان/ برگزاری بیش از ۱۰ جلسه کمیته آب نهاد ریاست جمهوری و تصویب برنامه های کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت مؤید عزم جدی دولت بر حل دغدغه های این حوزه است/ خط پدافندی آب یزد پاسخگوی تنها بخشی از مشکل آبی استان است/ اخذ تصویب نامه از هیئت دولت جهت پیشبرد مسائل استان در دستور کار قرار گیرد

استاندار یزد حل مسائل مربوط به حوزه آب را فصل مشترک مطالبات مردم و دغدغه مندان استان دانست و گفت: پروژه های حوزه آب استان باید با روحیه جهادی و با کیفیت بالا و سرعت مضاعفی دنبال شود.

به گزارش اداره کل روابط عمومی استانداری یزد، دکتر مهران فاطمی در نشست کارگروه سازگاری با کم آبی استان، ضمن قدردانی از مجموعه آب و فاضلاب و آب منطقه ای استان به جهت پیگیری دغدغه مندانه مسائل این حوزه گفت: پروژه های این حوزه باید با روحیه جهادی و با کیفیت و سرعت مضاعفی دنبال شود.
وی دغدغه اصلی و مشکل ریشه ای استان در حوزه زیربنایی را مباحث مربوط به آب دانست و افزود: رفع این مشکل، حجم بالایی از اقدامات را می طلبد کما اینکه اقدامات خوبی انجام شده و دولت در این زمینه همراه استان های درگیر با مساله کم آبی بوده است.
استاندار یزد با اشاره به برگزاری بیش از ۱۰ جلسه کمیته آب نهاد ریاست جمهوری به ریاست معاون اول رییس جمهور و با حضور ۴ تن از وزرا، دستگاه های مرتبط ملی و سازمان برنامه و بودجه، اظهارداشت: برنامه های کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت خوبی برای استان تعریف و مصوب شده است.
دکتر فاطمی با بیان اینکه یکی از پروژه های ذیل برنامه کوتاه مدت آبی استان ساخت قریب به ۱۵۰ هزار متر مکعب مخزن است، افزود: منابع مالی آن در سازمان مدیریت و برنامه ریزی به تصویب رسید.
وی با اشاره به قرارگیری خط پدافندی آب در مراحل پایانی اجرای آن، بیان کرد: خط پدافندی برای مواقع اضطرار بوده و بخشی از مشکل آبی استان را برای مدت محدودی رفع می کند.
استاندار یزد تصریح کرد: پروژه خط پدافندی که باید ۱۸ ماهه اجرا میشد، دو ماهه در حال اتمام است این پروژه به خوبی نشان داد، اگر بخواهیم میتوانیم.
دکتر فاطمی از پیگیری های جدی استان جهت تخصیص دو هزار میلیارد تومان از محل صنایع به پروژه های حوزه آبی خبرداد و اضافه کرد: موضوع تخصیص معدن برای انتقال آب به جد در حال پیگیری است.
وی در بخش دیگری از سخنانش بر مدیریت مصرف آب در تمامی حوزه ها؛ از طریق تعریف پروژه هایی در این راستا تاکید کرد‌.
استاندار یزد با اشاره به عملکرد نامناسب استان در اخذ تصویب نامه از هیئت دولت و استفاده از آن طی سالیان گذشته، گفت: در راستا باید متناسب با نیاز استان پیشنهاداتی تجمیع و با رایزنی های ملی و توجیه و تبیین، در صدد اخذ تصویب نامه از دولت برای پیشبرد مسائل استان برآییم.
دکتر فاطمی با بیان اینکه حمایت از محصولات دانش بنیان کاهش دهنده مصرف آب باید در دستور کار قرار گیرد، ادامه داد: در همین راستا پیگیر مشوق هایی برای خرید کولرهای آبی کم مصرف، سرویس و کم مصرف کردن کولر ها و ... خواهیم بود.
دکتر فاطمی فرمانداران را استانداران شهرستان ها خواند و افزود: فرمانداران، توزیع عادلانه و مدیریت مصرف را دنبال کنند و پروژه های آبی شهرستان را بررسی و پیگیر رفع مسائل آن ها باشند.
استاندار یزد در پایان  به حاضرین در جلسه  تاکید کرد؛ تمام تلاش ها خود را بر مدیریت وضعیت آبی استان و تحمیل کمترین فشار و سختی بر مردم معطوف کنند.

مطالب مرتبط

هیچ نتیجه‌ای یافت نشد.
افزودن نظرات