آخرین مصوبات ستاد کرونا از زبان معاون سیاسی، امنیتی، اجتماعی استانداری یزد

مصوبات ستاد کرونا استان توسط  معاون سیاسی، امنیتی، اجتماعی استانداری یزد و جانشین این ستاد تشریح شد.

به گزارش اداره کل روابط عمومی استانداری یزد؛ مهندس علی اکبر عزیزی جانشین ستاد کرونای استان در گفتگو با خبرنگار ویژه معاونت؛ در خصوص آخرین مصوبات این ستاد گفت: بحمدالله در حال حاضر سیر بیماری نزولی است اما این بدین معنی نیست که مردم خیالشان از بابت بیماری راحت باشد بلکه باید همچنان پروتکل ها را رعایت کنند تا بتوانیم درایام عید در حوزه بیماری و کنترل آن وضعیت  تثبیت شده داشته باشیم.

معاون سیاسی، امنیتی، اجتماعی استاندار ادامه داد: محدودیت ها همچنان به قوت خود باقی است و نظارت ها به  صورت جدی مخصوصا در حوزه اصناف و تالارها در حال  انجام است.

وی تاکید کرد: نهضت واکسیناسیون همچنان باید در دستور کار متولیان امر باشد.

عزیزی از ادامه فعالیت مدارس بصورت حضوری در استان خبر داد و ابراز داشت: تمامی مدارس باز بوده مگر مدرسه یا کلاسی که به صورت مقطعی دچار بیماری شود البته مدارس استثنایی به دلیل شرایط دانش آموزان غیر حضوری است.

جانشین ستاد کرونا استان در خصوص سفرهای نوروزی هم ابراز داشت: باید افرادی که قصد سفر در ایام عید دارند سه دوز واکسن را دریافت کرده باشند واطلاعات شخصی وخودرو خود را  در سامانه‌ امید که به زودی اطلاع رسانی می شود ثبت کنند

عزیزی اضافه کرد: برای افرادی که نسبت به ثبت اطلاعات خود کوتاهی کنند جریمه های سنگین در نظر گرفته شده و امکان توقف خودرو در مسیر هم وجود دارد.

وی اصناف و بازاریان را موظف به نصب  کیو آر کد دانست و ابراز داشت: هم استانی هایی که قصد مسافرت با حمل و نقل عمومی و ریلی را داشته و همچنین بخواهند اقدام به رزرو هتل نمایند باید در سامانه ایران من ثبت نام کرده و سه دوز واکسن را دریافت کرده باشند  

عزیزی تصریح کرد: پلیس اماکن، میراث فرهنگی و اصناف هم موظف به نظارت دقیق بر مراکز اقامتی و گردشگری تا 20 فروردین 1401 شدند.

گفتنی است در حال حاضر 4شهر نارنجی، 5 شهر قرمز و 2 شهر استان زرد هستند.

مطالب مرتبط

هیچ نتیجه‌ای یافت نشد.
افزودن نظرات