استاندار یزد اعلام کرد:

آغاز عملیات اجرایی اتصال آب خلیج فارس به شهرستان اردکان / پایداری آب شهرستان اردکان افزایش می‌یابد

استاندار یزد در آیین آغاز عملیات اجرایی اتصال آب خلیج فارس به شهرستان اردکان برای تأمین نیاز مردم و صنایع به آب از ایجاد شهرک صنعتی شماره دو برای شهرستان اردکان در آینده نزدیک خبر داد.

به گزارش اداره کل روابط عمومی استانداری یزد، دکتر مهران فاطمی در آیین آغاز عملیات اجرایی اتصال آب خلیج فارس به شهرستان اردکان اظهار داشت: اقدامات شرکت صنعتی معدنی چادرملو در سه سال اخیر قابل مقایسه با گذشته نیست.

وی گفت: خوشبختانه اجرای خط پدافندی انتقال آب برای ۷۰۰ هزار نفر از شهروندان استان در ظرف مدت سه تا چهار ماه به خوبی انجام گرفت.  

استاندار یزد افزود: شهرستان اردکان از جمله شهرستان‌هایی است که به لحاظ کمی و کیفی دچار مشکلات عدیده در حوزه آبی است.

وی گفت: اتصال آب خلیج فارس به شهرستان اردکان یکی از بزرگترین اقدامات صورت گرفته جهت انتفاع مردم این شهرستان است.

وی گفت: افزایش تاب‌آوری آبی در دورانی که استان و شهرستان با مشکل آبی شدیدی مواجه است یکی از مهم‌ترین مسائل برای مسئولان است.

استاندار یزد با اشاره به اینکه شرکت صنعتی معدنی چادرملو نزدیک به هزار میلیارد تومان برای تامین زیرساخت‌های آبی استان هزینه کرده است، گفت: امکان اتمام این پروژه‌ها با اعتبارات وزارتخانه ای نبود.

دکتر فاطمی به عملیات ساخت ورزشگاه شش هزار نفره شهید سلیمانی توسط چادرملو اشاره کرد و گفت: ساخت ورزشگاه اقدامی بی نظیر بوده و در تراز مردم استان و شهرستان اردکان است و می‌تواند مسابقات بین المللی را هم پوشش دهد.

دکتر فاطمی به حوادث مکرر در جاده طریق الرضا نیز اشاره کرد و گفت: در سال‌های اخیر اولویت اول چادرملو در ایفای مسئولیت اجتماعی خود مسئله آب و طرح‌های توسعه‌ای شرکت بوده است اما با توجه به اینکه تعداد کشته‌های در جاده طریق الرضا زیاد است و سختی‌های بسیاری به زوار وارد شده است، موضوع جاده نیز باید مورد توجه قرار می گیرد.
وی گفت: ۷۰ درصد بار ترافیکی جاده مربوط به معادن در مسیر است و عمده تصادفات نیز ناشی از برخورد ماشین‌های سنگین با ماشین‌های سواری زوار است.
استاندار یزد با اشاره به اینکه یکی از معادن بزرگ منطقه، ۳۰ کیلومتر از مسیر این جاده را آغاز کرده‌اند ادامه داد: باید جاده اختصاصی توسط معادن زده شود چرا که بر اساس گزارش پلیس راه استان ۷۰ درصد بار ترافیکی و خرابی جاده به دلیل عبور وسایل نقلیه معادن است.

مطالب مرتبط

هیچ نتیجه‌ای یافت نشد.
افزودن نظرات