معاون سازمان مدیریت بحران کشور خبر داد:

آمادگی دائمی مسئولان و مردم در برابر بحران‌ها، چشم‌انداز آموزش‌های بحران

معاون امور آمادگی و مقابله‌سازی مدیریت بحران کشور در نشست شورای مدیریت بحران استان یزد، آمادگی دائمی مسئولان و مردم برای مقابله با بحران‌ها را از مهمترین اهداف آموزش‌های مدیریت بحران دانست.

به‌گزارش اداره‌کل روابط عمومی استانداری یزد، نشست توجیهی کارگاه آموزشی «غدیر دو» ویژۀ مدیران استان‌ها با حضور معاون امور آمادگی و مقابله‌سازی مدیریت بحران، مشاور رئیس سازمان مدیریت بحران کشور، مدیرکل مدیریت بحران استانداری، فرماندار یزد و اعضای شورای هماهنگی مدیریت بحران استان در سالن مدیریت بحران استانداری برگزار شد.
معاون امور آمادگی و مقابله‌سازی مدیریت بحران در این نشست با تأکید بر ضرورت آماده‌باش مدیران استان برای مقابله با رخدادهای غیرمترقبه، از برگزاری کارگاه آموزشی چهار روزۀ مدیریت بحران ویژۀ مدیران متولی بحث بحران در مهر ماه امسال خبر داد و حضور مدیران دستگاه‌های مرتبط یزد در این کارگاه را ضروری دانست.
«مرتضی اکبرپور» بیان کرد: کارگاه آموزشی مدیریت بحران با شرکت استان‌های یزد، خراسان رضوی، شمالی، جنوبی، کرمان و سیستان‌وبلوچستان برگزار می‌شود و اهداف برگزاری این کارگاه آموزشی را توانمندسازی مدیریت‌های محلی، تقویت آستانه تحمّل مدیران بحران در هنگام وقوع رخداد و انتقال آموزه‌های مدیران در سطح استان و شهرستان خود نام برد.
اکبرپور با اشاره به اینکه این آموزش‌ها موجب آمادگی دائمی مسئولان و مردم خواهد شد، فلسفۀ وجودی این کارگاه آموزشی را طبق سیاست‌های کلی نظام عنوان کرد.
مشاور رئیس سازمان مدیریت بحران کشور نیز کاهش آسیب‌پذیری و مخاطرات و آمادگی برای واکنش در وضعیت‌های حاد را دو هدف اصلی این کارگاه آموزشی دانست.
«سیدمجید جدّی» موضوع‌ اصلی این کارگاه آموزشی را «زلزله» عنوان کرد و محورهای کارگاه را جست‌وجو و نجات، اسکان اضطراری و موقت، مدیریت انتقال، مدیریت درمان، مدیریت تشخیص هویت، مدیریت مهندسی و بازگشایی معابر، مدیریت شریان‌های حیاتی، مدیریت ترافیک و حمل‌ونقل، ارتباطات در بحران، مدیریت ریسک، مدیریت نظم و امنیت و مدیریت افکار عمومی نام برد.
«هادی هادی‌نسب» مدیرکل مدیریت بحران استانداری نیز در این جلسه دربارۀ برنامه‌ریزی‌ها برای حضور چهار روزۀ مدیران بحران استان در کارگاه آموزشی مشهد مقدس توضیحاتی بیان کرد.
 

مطالب مرتبط

هیچ نتیجه‌ای یافت نشد.
افزودن نظرات