استاندار یزد مطرح کرد:

آمارهای ثبت احوال در برنامه ریزی ها بسیار تعیین کننده است

استاندار یزد پیش از ظهر دوشنبه 24 خرداد ماه در جلسه شورای ثبت احوال استان گفت : آمارهای ثبت احوال در برنامه ریزی های آینده استان و کشور ، بسیار تعیین کننده است.

به گزارش اداره کل روابط عمومی استانداری یزد ، جلسه شورای ثبت احوال استان با حضور استاندار یزد ، معاون سیاسی ، امنیتی واجتماعی استاندار ، مدیرکل حوزه استاندار ، مدیران کل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی و دفتر فني، امور عمراني ، حمل و نقل و ترافيك استانداري ، مديركل اداره ثبت احوال استان و  اعضای این شورا در سالن زنده یاد حمیدیا استانداری برگزار شد .
استاندار یزد در این جلسه اظهار داشت : آمارهای ثبت احوال در برنامه ریزی های آینده استان و کشور ، بسیار تعیین کننده و موثر است و باید در این آمارها اتفاق نظر وجود داشته باشد.
"سیدمحمد میرمحمدی" ادامه داد : طبق گزارشات ارائه شده ، در ارتباط با آمار ازدواج در استان ، در سال 94 نسبت به سال 93 با کاهش 8 دهم درصدی  مواجه بودیم که این آمار در شهر 2 درصد کاهش و در روستاها 15 و یک  دهم درصد افزایش داشته و نشان دهنده افزایش ازدواج در روستاها است.
استاندار یزد بر تحلیل و بررسی علت طلاق در استان تاکید و عنوان کرد : عدم شناخت از یکدیگر ، آشنایی با هم در فضاهائی غیر از محیط خانواده ها، عدم همخوانی خانواده های آنها با یکدیگر، ازدواج های احساسی  ، هم کفو نبودن خانواده ها و داشتن فاصله طبقاتی می تواند از دلایل عمده این طلاق ها باشد .
میرمحمدی تصریح کرد : بررسی عوامل طلاق در استان و تجزیه و تحلیل آن به منظور ارائه راهکارهای مناسب در پیشگیری از طلاق ضروری است که می توان به روش های مختلف از جمله مشاوره ، آموزش دهی ، دخالت  به اصطلاح ریش سفیدان و دقت نظر بیشترخانواده ها آن را کاهش داد .
عالی ترین مقام اجرائی استان اظهار داشت : با کاهش 8 درصدی در وفات ها ی استان نیز مواجه هستیم که 24 و نیم درصد از  آن در روستاها و یک ویک دهم درصد نیز در شهرها بوده است و نشان از بهبود شرایط تغذیه و بهداشت در استان دارد.
وی ادامه داد :5 و چهار دهم درصد افزایش ولادت در استان داشته ایم که 7 و هفت دهم درصد افزایش در شهر و کاهش 16 و نیم درصدی در روستاها داشتیم که می توان آن را ناشی از کاهش جمعیت در روستاهای استان دانست .
میرمحمدی در بخش دیگری از سخنان خود ثبت اطلاعات ازدواج مهاجرین و اتباع بیگانه ، مشخص شدن آمار تعداد فرزندان آنها در میزان ولادت ها در استان و میزان آمار طلاق آنها را خواستار شد.
استاندار یزد اظهار داشت : در حال حاضر آمارهای ارائه شده ثبت احوال در استان با آمارکشوری مقایسه  می شود و ما باید این آمار را با ویژگی های خود استان نیز مقایسه کنیم تا روند و رویکرد حاکم  بر استان مشخص شود .
وی افزود : به نظر می رسد روند افزایش طلاق ، نشان دهنده دوری ما از فرهنگ بومی است زیرا طلاق در فرهنگ استان بسیار قبیح و مذموم بوده اما اکنون این مسائل و فرهنگ رنگ باخته است .
میرمحمدی  با اشاره به وجود انواع شبکه های ارتباطی در جامعه امروز عنوان کرد : امروزه با افزایش سطح سواد و با آسان شدن گرفتن اطلاعات از شبکه های ارتباطی مواجه هستیم و جوانان ما اغلب به دنبال اطلاعاتی هستند که بتواند پاسخگوی انگیزه جوانی آن ها باشد.
وی گفت : این شبکه های ارتباطی ومجازی می توانند به بحث طلاق دامن بزنند و یا موجب ایجاد ازدواج های احساسی و دور از ضوابط شود که خود زمینه ساز  افزایش طلاق است .
استاندار یزد بر استفاده از شبکه های مجازی برای تولید محتوای مناسب و پاسخگوی جوانان تاکید و بیان کرد : باید به صورت هدفمند و برای هدایت جوانان به دنبال تولید محتوا در این شبکه ها باشیم که این امر به شناسایی دقیق مسئله و مشکل نیاز دارد .
میرمحمدی در پایان سخنان خود گفت : دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری با مشورت صاحب نظران وکارشناسان  فرمت جدیدی  از اطلاعات موردنیاز در خصوص ثبت احوال که برای تحلیل و بررسی لازم است را به منظور داشتن برنامه ریزی صحیح در استان تهیه کند تا بتوانیم آن را در برنامه های مقابله و کاهش آسیب های اجتماعی استفاده کنیم .
گفتنی است در ابتدای این جلسه "محمد طباطبائی"  مديركل اداره ثبت احوال استان يزد گزارشی از آمار تولد ، وفات ، ازدواج و طلاق استان ارائه داد .
 

مطالب مرتبط

هیچ نتیجه‌ای یافت نشد.
افزودن نظرات