استاندار يزد مطرح كرد:

آمار و اطلاعات برنامه‌ریزی‌ها فنی، علمی و تخصصی باشد

استاندار يزد گفت: ضروری است آمار و اطلاعاتی که از آن‌ها برای برنامه‌ریزی‌ها استفاده می‌شود فنی، علمی و تخصصی باشد تا علاوه بر رفع مشکلات، راه برای اقدامات آینده هموار شود.

به گزارش اداره کل روابط عمومی استانداری یزد، روز سه‌شنبه 23 فروردین‌ماه جلسه شوراي هماهنگي مديريت بحران استان با حضور استاندار يزد، معاون سياسي، امنيتي و اجتماعي استاندار، مديركل مديريت بحران استان و اعضاي اين شورا در سالن كنفرانس مديريت بحران استانداري برگزار شد.
استاندار يزد در اين جلسه ضمن تسليت سالروز شهادت حضرت امام علی النقی (ع) اظهار داشت: نبايد به گزارش‌های تكراري دل‌خوش باشيم بلكه هدف ما بايد انجام كار درست و عملكرد صحيح برای خدمت‌رسانی به مردم باشد.
«سید محمد ميرمحمدي» ادامه داد: گزارش‌ها باید با توجه به اقداماتي كه انجام‌شده يا بايد انجام شود تنظیم گردد و اگر به‌غیراز این صورت باشد، ضعف مديريتي صورت گرفته است، درنتیجه می‌بایست در ارائه آمارها دقت كافي را داشته و به اطلاعات استخراج‌شده اعتقاد و ايمان داشته باشيم.
وي ادامه داد: به‌عنوان‌مثال زماني که میگوییم 3 هزار قنات استان خشک‌شده، ضروري مشخص شود در یک بازه زمانی مشخص چه تعدادی از این قنات‌ها خشک‌شده و چه تعدادی مجدداً احیاشده است که لازم است سازمان جهاد کشاورزی استان این موارد را با ذكر نام و محل دقيق اعلام نماید.
ميرمحمدي تصريح كرد: آمارهایی که در این زمینه ارائه می‌شود بايد حساسيت ما را به همراه داشته باشد تا زمینه برنامه‌ریزی براي آينده و تأمين آب آشاميدني و كشاورزي موردنیاز به‌درستی صورت پذیرد.


خشک‌سالی‌های استان یزد تهدیدکننده است


 وي افزود: روند خشک‌سالی براي استان يزد تهديد بزرگي است و اگر اين روند ادامه يابد ديگر امكان حيات باقي نخواهد ماند و شاهد مهاجرت از استان خواهيم بود.
استاندار يزد بابیان اينكه شاهد يك دوره 20 ساله خشک‌سالی در استان هستيم گفت: اين خشک‌سالی سابقه تاريخي نيز دارد و مشاهده می‌کنیم كه درگذشته مردم باغ‌های خود را از طريق آبياري کوزه‌ای حفظ می‌کردند به‌نحوی‌که داخل كوزه را آب كرده و در زیرخاک در كنار ريشه درخت قرار می‌دادند تا درختان موجود براثر کم‌آبی و بی‌آبی از بين نروند.


آموزش رکن اصلی مدیریت بحران


استاندار يزد خاطرنشان كرد: در حوزه مديريت بحران و مبارزه با تهديدها بايد به مردم آموزش‌های لازم داده شود و در كنار اين آموزش‌ها از تجربه‌های آن‌ها نيز استفاده كنيم.
وي اظهار داشت: بايد بافکر، تدبير، انديشه، درايت و آینده‌نگری بتوانيم مشكلات مردم را رفع كنيم و كارهاي انجام‌شده را نيز شفاف و كامل براي مردم تشريح نماییم.
ميرمحمدي در پايان سخنان خود از مسئولان و مديران كل دستگاه‌های اجرايي استان خواستار توجه به ظرفیت‌های قانوني برنامه بودجه سال 95 پس از تصويب و ابلاغ شد و افزود: مسئولان استان با جديت و پیگیری‌های لازم از فرصت‌های به وجود آمده براي جذب اعتبارات و رفع مشكلات مردم استفاده كنند.


توجه ويژه به آموزش در اداره كل مديريت بحران استان


مديركل مديريت بحران استان نيز در اين جلسه اظهار داشت: در سال گذشته 460 دوره آموزشي در سطح استان برگزارشده و 59 هزار نفر معادل پنج درصد جمعيت استان در حوزه مديريت بحران آموزش‌دیده‌اند.
«محمدحسين امامي» بابیان اينكه اداره كل مديريت بحران استان در حوزه آموزش به‌عنوان سه استان برتر كشور معرفی‌شده است خاطرنشان كرد: قصد داريم در سال جاري آموزش را گسترده‌تر كرده و 20 درصد جمعيت استان تحت پوشش آموزش قرار گيرند.
امامي با اشاره به اينكه در سال گذشته 717 مورد زلزله بين یک تا 5 ريشتري در نقاط مختلف استان رخ‌داده است تصريح كرد: در سال جاري در اين حوزه و مخصوصاً براي شهرستان بهاباد برنامه‌ها و مانورهاي ویژه‌ای خواهيم داشت.
 

مطالب مرتبط

هیچ نتیجه‌ای یافت نشد.
افزودن نظرات