آموزش بیش از ۱۹۰۰ کاربر شعبه اخذ رای در استان یزد برای برگزاری انتخابات ۱۴۰۰

رئیس کمیته فناوری اطلاعات ستاد انتخابات استان یزد از آغاز برگزاری دوره های آموزشی ویژه کاربران شعب اخذ رای استان خبرداد و گفت: در قالب این دوره ها ۱۹۰۰ کاربر شعب اخذ رای با نحوه کار با ترمینال های احراز هویت آشنا می شوند‌.

محمد حسین زارع، رئیس کمیته فناوری اطلاعات ستاد انتخابات استان یزد با بیان اینکه انتخابات ۱۴۰۰ در سراسر استان به صورت نیمه مکانیزه برگزار می شود، گفت: دوره آموزشی ویژه کاربران شعب اخذ رای استان یزد از روز گذشته، به صورت متمرکز در  شهرستان های استان یزد آغاز شده است.
وی با اشاره به آموزش دو کاربر به ازای هر شعبه اخذ رای در استان، اظهارداشت: در قالب این دوره آموزشی ۱۹۰۰ کاربر، با رعایت کامل پروتکل های بهداشتی، آموزش ها و مهارت های لازم در این حوزه را فرا می گیرند.
مهندس زارع تصریح کرد: در این دوره آموزشی کاربران شعب اخذ رای با نحوه برگزاری انتخابات و اجرای دستورالعمل‌ها و قوانین مربوطه، شرح وظایف اعضای شعب قبل، حین و بعد از برگزاری انتخابات و نحوه کارکرد دستگاه‌های احراز هویت، آشنا  می شوند.
رئیس کمیته فناوری اطلاعات ستاد انتخابات استان یزد بابیان اینکه در این دوره، کاربران شعب با نحوه ارسال صورتجلسه شمارش آراء از محل شعبه نیز آشنا می شوند، افزود: باتوجه به اینکه به محض اتمام شماره آراء،  صورتجلسه كاغذی تهیه و با امضاء الكترونيكي نماينده فرماندار و ناظر شوراي نگهبان اطلاعات مربوطه از محل شعبه به ستاد انتخابات ارسال می شود؛ كار تجميع آراء بسيار سريع تر از حالت سنتی خواهد بود.
شایان ذکر است که آموزش ها و مهارت های مربوطه طی مدت یک هفته و توسط مسئولین کمیته فناوری اطلاعات ستاد انتخابات شهرستان ها به کاربران شعب اخذ رای شهرستان ها منتقل می شود.

مطالب مرتبط

هیچ نتیجه‌ای یافت نشد.
افزودن نظرات