مدیرکل مدیریت بحران استان مطرح کرد:

آموزش مدیریت بحران به مردم راهکار پیشگیری از خسارت‌ها

مدیرکل مدیریت بحران استان مهمترین هدف این مدیریت را برقراری ارتباط میان اقدامات مدیریت بحران استان و مردم و نیز تلاش برای بهره‌وری مفید با رویکرد پیشگیری از آسیبها و خسارت‌ها بیان کرد.

به گزارش دفتر استاندار و روابط عمومی استانداری یزد، نشست شورای هماهنگی مدیریت بحران استان روز دوشنبه 27 دی ماه با حضور استاندار یزد، معاون وزیر کشور و رئیس سازمان مدیریت بحران، معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار، مدیرکل دفتر استاندار و روابط عمومی استانداری، مدیرکل مدیریت بحران استان و جمعی از فرمانداران، شهرداران، بخشداران و مدیران استان در تالار اندیشه استانداری برگزار شد.
مدیرکل مدیریت بحران استان در این نشست با اشاره به ویژگی‌های طبیعی استان یزد مهمترین حوادث استان را خشکسالی، سرمازدگی، یخبندان زمستان، طوفان و گرد و غبار و ریزگردها، سیل، زلزله، آفات و بیماری‌های نباتی، زمین لغزش، آلودگی آب و محیط، حوادث جادّه‌ای و ریلی و سنگ‌ریزش نام برد.
«هادی هادی‌نسب» حوادث رخ‌دادۀ استان در سال 95 را به‌ترتیب سرمازدگی در فروردین‌ماه، سیل در شهرستان های بافق و بهاباد و منطقه ندوشن، سرمازدگی بهاره محصولات کشاورزی، خشکسالی، طوفان‌های شدید در استان، آتش‌سوزی در شرکت پتروشیمی آسیا، تخریب ساختمان کاشانی، واژگونی اتوبوس زائران اربعین حسینی و تعرض به خط انتقال آب به استان در دو نوبت بیان کرد.
وی بیشترین خسارت ناشی از حوادث  به استان را به ترتیب ناشی از خشکسالی، سیل، طوفان و گردوغبار دانست.
مدیرکل مدیریت بحران استان با بیان اینکه تاکنون زلزله‌های بالای چهار ریشتر را در استان یزد شاهد بوده ایم، گفت: هزار و 400 مورد زلزلۀ بالای چهار ریشتر در استان رخ داده است.
هادی‌نسب مگس مدیترانه‌ای را از آفات و امراض محصولات کشاورزی استان بیان کرد و دربارۀ آتش‌سوزی در جنگل‌ها، از احتمال وقوع آتش‌سوزی در جنگل باغ‌شادی یزد ابراز نگرانی کرد.
وی اطلاعات بارش کشور و استان در بازه‌های زمانی مختلف امسال را بیان کرد و ادامه داد: نگرانی امسال روستائیان استان سرمازدگی محصولات و سیل بوده است.
مدیرکل مدیریت بحران استان افزود: خسارت‌های ناشی از کشاورزی در سال 94 به طور میانگین 138 میلیارد تومان ارزیابی شده که لازم است در این زمینه فرهنگ بیمه کردن محصولات تقویت شود.
هادی‌نسب مهمترین هدف مدیریت بحران استان را برقراری ارتباط میان اقدامات مدیریت بحران استان با مردم و تلاش برای بهره‌وری مفید با رویکرد پیشگیری از خسارتها بیان و در این باره خاطرنشان کرد: یزد به‌عنوان پایلوت در کشور سند آموزشی مدیریت بحران را تهیه و به وزارت کشور ارسال کرده است که طبق این سند افراد جامعه برای آشنایی با بحران‌ها و شیوه‌های مقابله با آنها آموزش خواهند دید.
گفتنی است در این نشست وضعیت بندهای آبی خاکی، دفع آب‌های سطحی، زلزله، ریزگردها، خشکسالی‌ها و آفات کشاورزی استان توسط مدیران هر بخش تشریح شد.
 

مطالب مرتبط

هیچ نتیجه‌ای یافت نشد.
افزودن نظرات